بازی رایانه ای , جام خلیج فارس , قزوین " />

برگزاری چهارمین دوره بازی های رایانه ای در قزوین با حضور بیش از ٧٠٠ نفر

  • تاریخ انتشار : 1396/9/17 ساعت : 21:28 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : علمی
قزوین - ایرنا- چهارمین دوره بازی های رایانه ای جام خلیج فارس روز جمعه در 2 بخش موبایلی و رایانه ای با حضور بیش از ٧٠٠ شرکت کننده از سراسر کشور در قزوین برگزار شد.
مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در این دوره از مسابقات منتخبان استان‌ها در رشته‌های تیمی و انفرادی در چهار بخش با یکدیگر به رقابت پرداختند.
سعید پورایمانی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که استان قزوین در حوزه فرهنگ و دیجیتال دارد امسال برای اولین بار مسابقات خارج از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و در قزوین برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات بیش از ٧٠٠ شرکت کننده در رده سنی آزاد از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی اضافه کرد: مسابقات امروز در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد و اختتامیه رقابتها با حضور برگزیدگان در تهران برگزار می‌شود.
وی گفت: برای این دوره از مسابقات بیش از یک میلیارد ریال جایزه در نظر گرفته شده است.
پورایمانی خاطرنشان کرد: این رقابت ها در چهار بخش بازی pes روی pc،کنسول ایکس باکس بازی pes، کنسول پی اس 4 بازی فیفا و کنسول پی اس 4 بازی pes برگزار شد که در بخش بازی pes روی pc حسن پاجانی از تهران، ثابت قول از شیراز و مجید رضایی از قم به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی ادامه داد: همچنین در بخش بازی کنسول ایکس باکس بازی pes علیرضا نوبخت از تهران ، محمدرضا قاسم زاده از شیراز و نوری از قزوین به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند و در بازی کنسول پی اس 4 بازی فیفا نجفی از قزوین، سامان جلالی از تهران و اسماعیلی از قزوین به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.
وی افزود: همچنین در بازی کنسول پی اس 4 بازی pes حسن پاچانی از تهران اول شد و عباسی از سیستان و بلوچستان مقام دوم را به خود اختصاص داد و زاهدی از کرمان نیز سوم شد.
پور ایمانی با بیان اینکه مسابقات جام خلیج فارس فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های داخلی در صنعت بازی های رایانه ای است، افزود: دنیای امروز به بازی های رایانه ای به چشم یک صنعت قدرتمند و رو به پیشرفت نگاه می کند و تمایل نسل جوان برای استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات سبب شده است تا نگاه جدی تری به مسئله بازی های رایانه ای در کشور شود و تلاش ما این بوده است که در این دوره از مسابقات حداقل ٥٠ درصد بازی های مورد استفاده بازی های داخلی باشد.
پور ایمانی در خصوص لزوم تولید بازی های رایانه ای بومی در کشور و جذب بخش خصوصی برای فعالیت در این خصوص، گفت: در حال حاضر پنج درصد بازی ها ایرانی و بقیه خارجی هستند.
بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای به لحاظ تأثیرگذاری در زمینه فرهنگ‌سازی، رشد و تکوین شخصیت فرهنگی و علمی و ایفای نقش‌های آموزشی و کمک آموزشی و همچنین پر کردن بخشی از اوقات فراغت گروه‌های سنی مختلف جامعه از جایگاه ویژه‌ و مهمی برخوردارند و به همین دلیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای برنامه‌ریزی و حمایت از فعالیت‌های مرتبط در تمامی زمینه‌های فرهنگی، هنری و فنی صنعت بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شده است.

7389/6012 خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

نظر خود را ثبت کنید