مدیرزراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

کشت سیب زمینی در ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سطح زیر کشت سیب‌زمینی در سال زراعی گذشته ۸۵۰ هکتار بود که این مقدار نسبت به سال زراعی 94-95 کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، جمشید دارا افزود: در آذربایجان غربی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مراحل کاشت، داشت و برداشت به‌صورت مکانیزه انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی در تولید سیب‌زمینی رتبه ۱۵ کشوری را به خود اختصاص داده وسالیانه بیشترین کشت سیب‌زمینی به ترتیب در شهرهای چالدران، خوی، ارومیه و پلدشت صورت می گیرد.

دارا در رابطه با اقدامات حمایتی انجام‌ شده برای بهبود وضعیت کشت سیب‌زمینی در استان گفت: اعطای تسهیلات بانکی برای کمک به خرید غده سیب‌زمینی و ماشین‌آلات موردنیاز و تأمین نهاده‌های کشاورزی برای بهبود وضعیت کشت سیب‌زمینی از جمله اقدامات انجام گرفته در استان در جهت بهبود وضعیت کشت سیب‌زمینی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: میزان مصرف سیب زمینی در آذربایجان غربی سالانه ۱۵۰ هزار تن بوده ولی تولید سالیانه استان به ‌صورت متوسط ۴۰ هزار تن است.

وی اعلام کرد: به ازای هر کیلوگرم تولید سیب زمینی 1500 ریال یارانه صادراتی پرداخت می شود که این میزان حدود ۳ و نیم میلیارد ریال برآورد شده است.

دارا افزود: با وجود اینکه در سال جاری تولید سیب‌زمینی در استان به خودکفایی نرسیده، اما در برخی مقاطع زمانی صادرات سیب زمینی به کشورهای عراق، آذربایجان، نخجوان، و ارمنستان انجام گرفته است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید