وجود 960 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور

  • تاریخ انتشار : 1396/10/20 ساعت : 12:23 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : البرز
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 90 درصد صنایع کشور شامل واحدهای کوچک و متوسط است.

‌به گزارش‌ ایسنا‌، صادق نجفی در همایش معاونان فنی شهرک‌های صنعتی کشور که در پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد،  با اشاره به تعداد شهرک‌های صنعتی فعال کشور اظهار کرد: در حال حاضر 960 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که بیش از 80 هزار واحد صنعتی و صنفی در آنها فعالیت دارند.


وی ادامه داد: برخی صحبت از لزوم افزایش شهرک‌های صنعتی جدید در کشور جهت افزایش اشتغال و تولید دارند ولی فعلا دولت به دنبال افزایش شهرک‌ها نیست و توسعه و رونق شهرک‌های موجود را در برنامه‌های خود قرار داده است.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور به نظر می‌رسد باید سیاست ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید به بخش خصوصی واگذار شود و بخش دولتی زیرساخت‌های شهرک‌های موجود را ارتقا دهد.

نجفی ابراز کرد: واگذاری امور مذکور به بخش خصوصی باعث می‌شود هزینه دولت در برخی بخش ها کاهش یابد و اعتبارات موجود در موارد ضروری هزینه شود.

وی با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه توسط فعالان اقتصادی توضیح داد: فعالان اقتصادی برای تامین سرمایه مورد نیاز خود نباید صرفا به دولت متکی باشند و باید به دنبال راه‌کارهایی برای جذب سرمایه گذاران خارجی نیز باشند.

این مسئول اظهار کرد: به دلیل اهمیت جذب نقدینگی و سرمایه در گردش باید شرایط سرمایه گذاری آسان در واحدهای صنعتی کشور بهبود یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی مشکلات شهرک‌های صنعتی‌ افزود:  در حال حاضر برخی شهرک‌های صنعتی با مشکلاتی چون نبود آب و گاز مواجه هستند که باید مرتفع شود.

وی ادامه داد: باید به دنبال ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در شهرک های صنعتی باشیم، ‌در غیر این صورت‌ انتظار بهره‌وری بالا از این واحدها بیهوده خواهد بود.

این مسئول افزود:  باید 40 هزار واحد تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی بدون دغدغه کمبود زیرساخت به فعالیت تولیدی بپردازند تا اقتصاد کشور رونق ‌گیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گلایه از ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهرها گفت: باید ‌ساخت و سازهای بی رویه صنایع در حاشیه شهرها به سرعت ساماندهی شود و این واحدها به داخل شهرک‌های صنعتی منتقل شوند.

نجفی همچنین بر لزوم حمایت از صنایع کوچک حتاکید کرد و افزود: ‌در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد صنایع کشور صنایع کوچک و متوسط هستند و فعالیت این واحدها برای بسیاری اشتغال ایجاد کرده و معیشت بسیاری را تامین می‌کند به همین دلیل باید برای رونق آنها تلاش و برنامه‌ریزی بیشتری کرد.

  


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید