استاندار کرمان:

فلسفه دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود

  • تاریخ انتشار : 1396/10/23 ساعت : 15:06 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : کرمان
استاندار کرمان اظهار کرد: استان کرمان در برگزاری کنگره‌های بزرگداشت شهدا و در حوزه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، استان پیشگام و بنیان گذار بوده است و این استان همانگونه که در دفاع مقدس لشکر خط شکن 41 ثارالله را داشته است در برگزاری کنگره شهدا نیز پیشتاز است.

به گزارش ایسنا،علیرضا رزم حسینی امروز در نخستین جلسه کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان گفت: ما نیازمند آن هستیم که واقعیت‌های جنگ را بدون کم و کاست برای نسل حاضر مطرح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه  ما باید تاریخ زنده شهدا را همواره زنده نگه داریم و این امر موکول به برگزاری کنگره‌ها نیست و باید در رفتار خود همواره نشان دهیم که شهدا همیشه زنده هستند، ادامه داد: همه مسئولان و مردم ایران مدیون شهدا هستند و در قالب برگزاری کنگره‌ها باید راه و رسم شهدا را مطرح کنیم.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد:استان کرمان در برگزاری کنگره‌های بزرگداشت شهدا و در حوزه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، استان پیشگام و بنیانگذار بوده است و این استان همانگونه که در دفاع مقدس لشکر خط شکن 41 ثارالله را داشته است در برگزاری کنگره شهدا نیز پیشتاز است.

رزم حسینی گفت: شکل گیری جمهوری اسلامی ایران با مبارزات مردم و سپس با هزینه‌هایی که مردم بر دوش گرفتند، انجام شد و یکی از مقاطع سلحشوری ملت ایران، دوران دفاع مقدس است که باید به بهترین شکل این دوران را معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس به تمامیت ارضی و اقتدار جمهوری اسلامی دست یافتیم و موفق به تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی شدیم، افزود: ما باید از شهدایی که جان و هستی خود را در راه کشور داده اند، تقدیر کنیم و این امر یک وظیفه ملی است.

استاندار کرمان اظهار کرد: باید اطلاع رسانی دقیق انجام دهیم تا همگان بدانند در تاریخ این کشور چه گذشت و واقعیت‌های این دوران را باید برای مردم و نسل جوان مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه در اشاعه فرهنگ شجاعت، جسارت، از خود گذشتگی و اخلاص در عمل کاستی‌هایی داریم، گفت: ما باید فلسفه دفاع مقدس را به خوبی در بین جوانان تبیین کنیم و در این زمینه باید از یادگاران آن دوران به خوبی استفاده کنیم.

رزم حسینی با تاکید بر این مطلب که شهدا متعلق به همه مردم هستند و ما باید تاثیر سیره آنها را در جامعه به خوبی ببنیم، ادامه داد: باید نیازهای روز جامعه را شناخته و در اهداف کنگره 6500 شهید استان کرمان به آنها توجه کنیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: باید از حرف های کلیشه‌ای پرهیز کرده و نسل جدید و نو را در این کنگره دعوت کنیم زیرا امروز نیاز به حضور فعال جوانان در عرصه‌های مختلف داریم.

وی با اشاره به اینکه باید پویایی ونوآوری را هر روز در قالب این کنگره ها مد نظر داشته باشیم، ادامه داد: ما می‌خواهیم که این کنگره برگزار شود و در اجرای آن کمترین هزینه و بیشترین محتوا و اثرگذاری را مد نظر داریم و معتقدیم باید از تشریفات معمول گذشته و به کیفیت و محتوای کنگره توجه جدی صورت گیرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: نباید کنگره شهدا را مختص یک قشر کنیم بلکه باید از تشکل‌های دانشجویی، دانش آموزی و گروه‌های سیاسی در اجرای این کنگره استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، به درخواست استاندار کرمان، از آنجا که بنیانگذار لشکر 41 ثارالله و فرمانده اصلی شهدای استان کرمان  سردار سلیمانی هستند، تاکید شد که ایشان به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری کنگره 6500 شهید این استان انتخاب شوند که این امر به تصویب اعضای برگزاری این کنگره رسید.

همچنین دومین کنگره 6500 شهید استان کرمان در پایان سال 97  به شکلی متمایز و بزرگ برگزار خواهد شد.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید