2 میلیون واحد مسکونی روستایی کشور مقاوم سازی شده است

سمنان - ایرنا- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 2 میلیون واحد از پنج میلیون و 400 هزار واحد مسکونی روستاهای کشور از سال 1384 و آغاز فعالیت انجمن خیرین مسکن ساز تاکنون مقاوم‌سازی شده است.
به گزارش ایرنا، علیرضا تابش روز یکشنبه در گردهمایی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای استان در سالن هلال احمر سمنان، افزود: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید برای رسیدگی به مسایل روستاها و با وجود تنگناهای مالی که وجود داشت، چهار هزار میلیارد تومان قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی هزینه شده است.
وی به کمبود 600 هزار واحد مسکن روستایی در کشور اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن تامین این کمبود و مقاوم‌سازی بیش از سه میلیون مسکن روستایی را برنامه‌ریزی کرده است.
تابش با بیان این که در چشم انداز 1405 مقاوم سازی 100 درصدی واحدهای روستایی پیش بینی شده است، یادآورشد: برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار که 38 هزار روستای کشور را در برمی گیرد، بیش از 98 درصد طرح هادی روستایی تدوین شده و در 15 هزار روستای کشور طرح هادی روستایی اجرا شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، یکی از وظایف مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را توسعه و عمران روستاها با کمک دهیاری ها عنوان کرد و با اشاره به اینکه از سال 84 تا کنون 2 میلیون واحد مسکونی جدید ساخته شده است، گفت: در همین مدت 14 هزار میلیارد تومان وام مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد پرداخت شده است.
تابش با اشاره به متفاوت بودن شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر روستا، یاد آورشد: ابادانی و رسیدگی به مسایل متفاوت و مختلف روستاها، با همکاری دهیاران و اعضای شوراهای روستایی به عنوان بازوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محقق می شود.
وی با بیان اینکه رسیدگی عمرانی به وضعیت مسکن روستایی در افزایش توسعه گردشگری و مهیا شدن شرایط این امر در روستاهای کشور ضروری است، ادامه داد: بوم گردی و گردشگری به عنوان یکی از منابع درآمد روستاهاست که باید از ظرفیت آن نهایت استفاده انجام شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: با اجرای تفاهم نامه های که در استان سمنان منعقد می شود هر روستا با مهمان پذیرشدن واحد مسکونی خود برای پذیرش گردشگران با رعایت استاندارد دستگاه های مرتبط، می تواند یک کد گردشگری دریافت و از تسهیلات 2 برابری وام بنیاد مسکن استفاده کند.
در این گردهمایی سه تفاهم نامه در قالب ارائه خدمات امور زیربنایی روستایی، ایجاد بوستان امید در روستاهای بالای 100 خانوار و علوم پایدار سکونتگاه های مناطق روستایی استان سمنان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و استاندار سمنان امضا شد.
در این گردهمایی محمد رضا خباز استاندار سمنان، جمعی از فرمانداران استان و امامان جمعه حضور داشتند.
7344/6103 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

نظر خود را ثبت کنید