مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی آذربایجان غربی خبر داد

اختصاص ۴۸۰میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی وعشایری در استان

مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی آذربایجان غربی از اختصاص ۴۸۰میلیاردتومان برای اشتغال پایدار روستایی وعشایری در آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش ایسنا، رضا نقی زاده در پنجمین جلسه شورای اشتغال روستاییان استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد افزود: تاکنون ۴۸۰میلیاردتومان برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان اختصاص یافته و درسال ۹۶نیز ۱۶۹میلیارد تومان اختصاص یافت که ازاین مقدارتاکنون تنها ۶۳ میلیارد تومان وصول شده است.

نقی زاده به عملکرد اشتغال روستایی در ۱۰ ماهه سال جاری اشاره و تصریح کرد:بیش از ۶ هزار نفر درسامانه کارا ثبت نام کرده اند که در بخش خدمات ۱۳۳نفر در بخش صنعت۹۳۲ نفر و در بخش کشاورزی ۵ هزار و ۶۳۶ نفر خواهان اشتغال هستند.

وی با اشاره به اینکه تصمیم های کمیته اشتغال روستایی شهرستان ها زمانی اجرایی می شود که به تصویب کمیته فنی استان برسد اظهارکرد: تا ۱۰ ماهه سال جاری کمیته فنی  از ۱۷ شهرستان در ۹شهرستان استان تشکیل شده که دراین جلسه ۳۲۶طرح با مبلغ تسهیلات ۱۲۰۵ میلیارد ریال تصویب شده که بعد از تایید کمیته فنی استان به اجرا درخواهند آمد.

نقی زاده ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۲هزار بیکار در آذربایجان غربی وجود دارد با اجرای طرح های اشتغال روستایی وعشایری ۲۱۲۲هزار اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیر کل تعاون ،کارو رفاه اجتماعی آذربایجان غربی به سودجویی برخی مراکز و کافی نت ها در ثبت نام طرح های اشتغال روستایی وعشایری اشاره کرد و افزود: تعداد ۴۵کاریابی و ۱۱مرکز مشاوره دراستان فعال هستند که می توان با آموزش تسهیل گران از طریق این مراکز ثبت نام در سامانه کارا را تسهیل کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال۹۶ تعداد۳۰هزار نفر در همه ادارات و سازمان های استان شاغل داشته ایم افزود: سهم استان از طرح کارورزی ۴ هزار و ۳۲۰نفر بوده و تاکنون ۱۰ هزار و ۵۴۱ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی دراین سامانه ثبت نام کرده اند ولی رغبت واحدهای تولیدی برای بکارگیری کم بود وتنها ۴۱۰نفر در این واحدها مشغول به کار شده اند. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید