پیش بینی هواشناسی , بارش " />

پیش بینی هواشناسی :

پیش بینی بارش در بسیاری از نقاط کشور طی سه روز آینده

  • تاریخ انتشار : 1396/12/3 ساعت : 10:09 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : محیط زیست
تهران- ایرنا- سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور ضمن پیش بینی بارش در بسیاری از نقاط کشور طی سه روز آینده تصریح کرد: روز شنبه در جنوب کشور شدت این بارش ها بیشتر خواهد بود.
مسعود حقیقت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، با اشاره به ورود سامانه بارشی از نیمه غربی به کشور افزود: این سامانه به تدریج استان های غربی و نواحی مرکز و به تدریج جنوب شرق کشور را دربر خواهد گرفت و درمناطق سردسیر البته همراه با بارش برف و برخی نقاط همراه با رعد و برق خواهد بود.
وی تصریح کرد: اکنون در مناطق غربی کشور شاهد بارش برف و باران هستیم.
حقیقت همچنین با بیان اینکه، روز یکشنبه در اکثر مناطق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود، افزود: در سه تا چهار روز آینده وضعیت بارشی در اغلب مناطق کشور به ویژه استان های جنوبی استان هایی همچون فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، هرمزگان و قسمت هایی از کرمان شدید تر خواهد بود.

**جمعه اغلب مناطق کشور بارانی خواهد بود
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: فردا جمعه به جز بخش هایی از جنوب شرق و جنوب کرمان غالب مناطق کشور شاهد بارش خواهد بود.
وی افزود: البته شنبه این سامانه در نیمه غربی، نواحی جنوبی و نوار شمالی کشور به شدت تقویت و فعال خواهد شد و در مرکز کشور بارش پراکنده ای رخ خواهد داد.
به گفته وی، روز جمعه غالب مناطق کشور حداقل بارش باران را خواهند داشت.

** بارش در رشته کوه های دنا طی روزهای جمعه و شنبه
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: شدت بارش ها امروز و فردا برای برخی از نقاط شمال غرب، دامنه های زاگرس به ویژه مرکزی و رشته کوه دنا وجود دارد.
حقیقت افزود: روز شنبه نیز علاوه بر نواحی فوق در جنوب کشور نیز این سامانه بارشی فعال خواهد شد.

** تهران از امشب تا جمعه بارانی خواهد بود
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی همچنین در خصوص وضعیت بارندگی در پایتخت نیز اظهار کرد: در تهران از پنجشنبه شب تا فردا جمعه بارش باران را شاهد خواهیم بود.
حقیقت افزود: انتظار می رود در مناطق مرتفع به خصوص دامنه های زاگرس این سامانه بارشی همراه با برف باشد.

** شدت بارش ها در جنوب کشور از روز شنبه / احتمال وقوع سیلاب و آب گرفتگی
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی همچنین با یادآوری آنکه از روز جمعه سامانه بارشی کل کشور را در بر می گیرد، تصریح کرد: البته روز شنبه در جنوب کشور شدت این بارش ها آن بیشتر خواهد بود.
حقیقت همچنین تصریح کرد: از اواخر روز جمعه و همچنین شنبه با توجه به اینکه وزش باد در استان خوزستان شدید خواهد بود احتمال رخداد پدیده گرد و خاک در این استان وجود دارد.
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی هشدار داد: جنوبی ها باید خیلی مراقب باشند چرا که احتمال آب گرفتگی معابر و سیلاب در برخی مناطق وجود دارد.

** راسک و میناب گرمترین مناطق کشور
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: روز گذشته چهارشنبه راسک در استان سیستان و بلوچستان به عنوان گرمترین منطقه کشور با 32 درجه سانتیگراد و میناب در استان هرمزگان 31 درجه سانتیگراد بوده است.
وی با بیان اینکه تهران بیشینه دما پایتخت در روز گذشته 13 درجه سانتیگراد و صبح امروز پنجشنبه کمینه دما 6 درجه سانتیگراد بوده است، افزود: بیشینه دما امروز تهران 15 درجه و فردا 14 است، دمای هوا روز شنبه اندکی کاهش یافته و به 13 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
علمی ** 1836 **1055

نظر خود را ثبت کنید