منابع طبیعی و محیط زیست , آموزش روز آمد , اشتغال دانش آموختگان " />

آموزش در رشته های منابع طبیعی و محیط زیست روزآمد شود

  • تاریخ انتشار : 1396/12/20 ساعت : 13:01 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : محیط زیست
کرج-ایرنا-رئیس انجمن علمی جنگلبانی ایران با اشاره به مشکلات زیست محیطی و چالش های منابع طبیعی کشور گفت: برای کاهش این مشکلات باید آموزش ها بدون توقف ، روزآمد شود.
به گزارش ایرنا، هادی کیا دلیری روز یکشنبه در همایش علمی بررسی اشتغال دانش آموختگان منابع طبیعی و محیط زیست ایران در دانشکده منابع طبیعی تهران مستقر در کرج با بیان اینکه آموزش را نباید تقاضا محور کرد، اظهار داشت: در بخش تحقیقات باید تقاضا محور عمل کرد لیکن تحقیقات را به دانش آموختگان و خارج از قواعد دولتی سپرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
وی اضافه کرد: امروز بسیاری از تحقیقات علمی فراخور نیاز کشور نیست و نمی تواند گره گشای مشکلات جامعه باشد.
کیا دلیری ادامه داد: متخصصان و افراد باسواد زیادی در کشور داریم اما عملکردها به طریقی بوده که به سراغ تحقیقاتی بروند که برای کشور سودمند نیست و این به نوعی خود فرار مغزها است.
وی با اشاره به اینکه 4 برابر تقاضای بازار دانش آموخته در تمام رشته ها داریم ، خاطر نشان کرد: دررشته های منابع طبیعی و کشاورزی نرخ بیکاری 21 درصد است.
رئیس انجمن جنگلبانی ایران اظهار داشت: افراد جوان به دلایل عوامل محدود کننده به دنبال شغل های دولتی هستند و ازسوی دیگر سرمایه گذاران با توجه به اینکه پروژه های منابع طبیعی و کشاورزی زمان بر است ، تمایل چندانی برای ورود به این بخش ندارند.
وی با بیان اینکه سر فصل دروس دانشگاه ها مناسب نیاز کشور نیست، اظهار داشت: برخی ازاین سرفصل ها با نیازهای کشور همخوانی ندارند.
همایش علمی بررسی اشتغال دانش آموختگان منابع طبیعی و محیط زیست با حضور مسئولان کشوری و دانشگاهی به مدت یک روز در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد.
7414/ 6155

نظر خود را ثبت کنید