اصلاح و هوشمند شدن الگوی حرکتی کرج

  • تاریخ انتشار : 1396/12/23 ساعت : 18:03 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : البرز
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرج یکی از برنامه‌های این معاونت را اصلاح الگوی حرکتی در کرج عنوان و اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور اقداماتی چون یک طرفه کردن معابر، استفاده حداکثری از ظرفیت راه‌ها، هوشمندسازی چراغ‌ها و تقاطع‌ها، نظارت تصویری و کنترل محدوده‌های LEZ انجام شده است.

به گزارش ایسنا، «محمدرضا احمدی‌نژاد» در نشست خبری که امروز چهارشنبه (23 اسفند) برگزار شد گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در عین این‌که یک معاونت کهنه‌کار و اثرگذار است اما در کرج مغفول مانده و نمود کارهای آن برای شهروندان ناشناخته است.

احمدی‌نژاد یکی از بزرگترین مشکلات کلانشهرهای کشور به خصوص در نیمه دوم سال را وارونگی و آلودگی هوا عنوان و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این معضل به حجم ترافیک و رفت و آمد خودروها ارتباط دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل دولت برای حل این معضل طرح‌هایی را پیش‌بینی کرده است که طرح‌های مربوط به ترافیک شهری همچون استفاده از مترو و ... بخشی از آنهاست.

این مسئول شهری با بیان اینکه دولت در چندسال اخیر با مشکلاتی برای اجرای این طرح‌ها مواجه شده است افزود: به همین خاطر بخشی از وظایف دولت نیز به شهرداری‌ها محول شده است.

احمدی‌نژاد یکی از شاخص‌های توسعه شهری را سرانه معابر عنوان و خاطرنشان کرد: وظیفه ما نیز سمت و سو دادن به توسعه شهری در این بخش است تا رفت و آمد با کمترین مشکل انجام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرج از بازنگری در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک کرج خبر داد و گفت: این کار از سال گذشته در دستور کار قرار داشته و به روز رسانی آن اوایل سال آینده به تصویب خواهد رسید تا به عنوان یک سند محور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به تغییر رویکرد مدیریت شهری در کرج خاطرنشان کرد: به همین دلیل سعی کردیم برنامه‌هایی که از قبل وجود داشته را هدفمندتر کنیم تا بروز و نمود بهتری داشته باشد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در این تغییر رویکرد با تاکید شهردار سعی داریم یکی از مشکلات شهر کرج یعنی پیدا کردن معابر را در سه فاز حل کنیم، همچنین تابلوهای 14.5 کیلومتر از اتوبان نیز اصلاح شده است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج را اصلاح الگوی حرکتی در کرج عنوان و اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور اقداماتی چون یک طرفه کردن معابر، استفاده حداکثری از  ظرفیت راه‌ها، هوشمندسازی چراغ‌ها و تقاطع‌ها، نظارت تصویری و کنترل محدوده‌هایLEZ انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه در سال‌های گذشته تعداد زیادی تقاطع در کرج ساخته شده است گفت: ساخت تقاطع در شهرها سقف دارد بنابراین در وضعیت موجود باید بر هوشمندسازی برای استفاده حداکثری از ظرفیت مسیرها استفاده کنیم چرا که این هوشمندسازی به ما کمک زیادی خواهد کرد.

وی یکی از شاخص‌های این هوشمندسازی را نصب دوربین‌های نظارت تصویری و چراغ راهنماهای هوشمند عنوان و اعلام کرد: برای هوشمندسازی چراغ‌ها در کرج سه و برای نصب حداقل 500 دوربین در این کلانشهر به چهارسال زمان نیاز داریم.

احمدی‌نژاد عدم هدایت مناسب عابرین پیاده در سطح معابر را یکی دیگر از مشکلات این کلانشهر دانست و گفت: برای حل این مشکل نیز طرح جامع هدایت و عبوری عرضی عابرین تعریف و از سال جاری آغاز شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرج ادامه داد: در برنامه‌های پیش رو بر مناسب‌سازی در شهرداری نیز تاکید زیادی شده تا هر عابر با هر وضعیت حرکتی به خوبی بتواند از گذرگاه‌های کرج عبور کند، طی پنج سال آینده حداقل باید 50 درصد از معابر کرج مناسب‌سازی شود.

وی در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اعلام کرد: فرسودگی اتوبوس‌هاس شهری کرج مشکلاتی را ایجاد کرده است به همین دلیل قرارداد خرید 14 دستگاه اتوبوس در حال انجام است و خرید 200 دستگاه اتوبوس نیز در برنامه است.

احمدی‌نژاد در خصوص یکی از مهمترین پروژه‌های شهری کرج یعنی بلوار سرم‌سازی نیز اعلام کرد: این پروژه روز جمعه افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مترو کرج یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه دوباره آغاز شده و 450 نیرو در آن مشغول فعالیت هستند و پیش‌بینی می‌شود سال 98 بتوان مسیری از ایستگاه شهید سلطانی تا میدان سپاه را راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید