فرماندار سنندج:

کردها بزرگی خود را در برگزاری جشنهای نوروزی امسال اثبات کردند

فرماندار سنندج با بیان اینکه همه مراسم و برنامه های نوروزی با امنیت کامل برگزار شد، گفت: مردم استان نشان دادند متمدن و بافرهنگ هستند و این نشان دهنده بزرگی کردها است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم زارعی یکشنبه (26 فروردین) در دیدار استاندار با اصحاب فرهنگ و هنر استان اظهار کرد: نوروز امسال به کمک استاندار جشن‌ها و برنامه‌های خوبی توسط شهرداری، حوزه هنری، ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی در سطح استان و بویژه شهر سنندج برگزار شد که جای تقدیر دارد .

وی با بیان اینکه مردم استان نشان دادند به خوبی می‌توانند چنین برنامه‌هایی را اجرا کنند، افزود: برای اولین بار دیدیم که در نوروز امسال مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج پر از تماشاگر شد و با حضور 20 هزار نفری مردم برنامه‌های شاد و مفرحی در این ورزشگاه برگزار شد. 

فرماندار سنندج عنوان کرد: همچنین در این ایام جشنواره ها و برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، موسیقی و نمایشی در سطح خیابان ها برگزار شد و رضایت مردم را به دنبال داشت .

زارعی در ادامه از رشد 43 درصدی گردشگران ورودی به استان خبر داد و گفت: در گذشته مسافران از سنندج به عنوان یک مسیر عبوری استفاده می کردند اما خوشبختانه نوروز امسال، هتل ها، مهمانپذیرها و مراکز اسکان آموزش و پرورش همگی مملو از مسافر شد.

فرماندار سنندج در ادامه اظهار کرد: اگر مسافران در گذشته تنها برای حضور در بانه و مریوان به کردستان سفر می کردند، امروز کل استان به مقصد گردشگری تبدیل شده است و بنابراین در آینده باید بسته‌های فرهنگی برای مسافران تدارک دیده شود و اهالی فرهنگ و هتر می توانند در این راستا یاری دهنده دولت باشند .

وی در پایان با تاکید بر اینکه پاکترین و زودبازده ترین صنعت برای استان گردشگری است، یادآور شد: گردشگران برای بهره بردن از فرهنگ و طبیعت و معماری کردستان به این خطه سفر می کنند و لذا اصحاب فرهنگ و هنر در زمینه حفظ و حراست از محیط زیست، طبیعت و معماری همگام با دولت اقدامات فرهنگی انجام دهند .

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید