فرماندار سقز: تلاش برای حل مشکلات مرز ادامه دارد

فرماندار ویژه سقز گفت: تلاش برای تسهیلگری در راستای حل مسائل و مشکلات مرزی به جد ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ورمقانی با فراخوانی بازاریان به خویشتنداری اظهار کرد: تلاش برای اعمال تخفیف بیشتر و تسهیلگری در راستای حل مسائل و مشکلات مرزی توسط استاندار کردستان، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سقز به جد ادامه داد.

وی اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته و ادامه خواهیم داد و انتظار می رود مسئولان استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان هم همچون مسئولان کردستان پیگیر باشند تا با مجموعه پیگیری ها و دلایل منطقی، هیات دولت، متقاعد به تجدید نظر در مصوبه و یا اعمال تخفیف های بیشتر و تسهیلگری شود.

ورمقانی اضافه کرد: البته درکنار این مسایل پیگیری بازارچه سیف به قوت خود ادامه دارد و نماینده مردم سقز و بانه در مجلس همراه با استاندار به طور مرتب پیگیر حل مشکل هستند. 

فرماندار سقز عنوان کرد: به دنبال اعتراض بخشی از بازاریان محترم، اینجانب و محسن بیگلری در ایام نوروز در نمازخانه پاساژ الماس در جمع بازاریان عزیز حاضر شدیم و تمام صحبت های عزیزان را شنیدیم-که اغلب مطالبشان به حق بود و قول دادیم ، دغدغه های آنان را به مراجع قانونی منعکس کنیم.

وی بیان کرد: در 14 فروردین ماه هم جلسه‌ای در فرمانداری توسط معاون سیاسی فرمانداری سقز با بخش دیگری از بازاریان برگزار و باری دیگر قول مساعدت لازم داده شد و همچنین در 19 فروردین شخصا در فرمانداری با تعداد دیگری از روسای اتحادیه ها و بازاریان در فرمانداری جلسه‌ای تشکیل و دوباره مشکلات و مسایل بازاریان عزیز سقز بررسی و در این جلسه در خواست جلسه با استاندار مطرح شد و عنوان کردم، حتما این ملاقات انجام شود تا بازاریان چهره به چهره و با زبان خود تمام مشکلات را به استاندار و نماینده عالی دولت در کردستان منعکس و مطرح کنند.

ورمقانی ادامه داد: این ملاقات در روز 27 فروردین در سنندج عملی شد و 10 نفر از نمایندگان صنف‌های پوشاک، پارچه و لوازم خانگی که بیشترین آسیب را به قول خودشان از مصوبه مرداد دولت دیده اند، جانشین اتاق اصناف سقز و معاون اقتصادی و برنامه ریزی فرمانداری و اینجانب در جلسه با استاندار حاضر شدیم و در فضای منطقی و صمیمی تمام مشکلات بازاریان سقز و درخواست و پیشنهادات و انتظارات خود را به سمع و نظر استاندار رساندند.

فرماندار سقز ادامه داد: در این جلسه به صراحت اعلام شد یکی از دغدغه های این مقطع زمانی شان حل مشکلات مرز است. در این جلسه مقرر شد تا 17 فروردین مرزها باز شده و قول مساعد داده شد موضوع تخفیف عوارض گمرکی حداقل 20 و حداکثر 30 درصد را تا تحقق و آن را از هیات دولت پیگیری کنند و بازاریان را به حوصله و خویشتنداری فراخواندند.

وی یادآور شد: استاندار در این نشست، به صراحت از مطالب بیان شده بازاریان استقبال و از فهم بالای بازاریان سقز تشکر کرد و ابراز همدردی هم راهی با آنها کرد.

 ورمقانی با تشکر از صبر و متانت بازاریان و اصناف، باری دیگر این قشر عزیز شهرستان سقز را به خویشتنداری فراخواند و خاطر نشان کرد: برای تسهیلگری در راستای حل مسائل و مشکلات مرزی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید