10 هزار تخت جدید تا پایان امسال به بیمارستان های کشور اضافه می شود

ساری - ایرنا - رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت که تا پایان سال جاری 10 هزار تخت جدید به بیمارستان های کشور اضافه می شود.
محمد حسین سالاریان زاده عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بابلسر تعداد تخت های بیمارستانی کشور در حال حاضر را 103 هزار دستگاه اعلام کرد.
وی که برای شرکت در همایش مدیران و روسای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور به مازندران سفر کرد ، گفت : سال آینده هم در کنار افتتاح 6 هزار مرکز بهداشتی و درمانی در کشور ، 21 هزار دستگاه تخت جدید بیمارستانی در کشور فعال خواهد شد.
وی کمبود تخت بیمارستانی در کشور برای رسیدن به استانداردهای تعریف شده را 60 هزار دستگاه برآورد کرد و افزود : فراهم کردن این تعداد تخت نیاز به مشارکت جمعی و همکاری بخش خصوصی دارد .
** واگذار اداره مراکز درمانی به بخش خصوصی
سالاریان زاده همچنین گفت : یکی از برنامه های اصلی دولت در برنامه ششم توسعه ، واگذاری اداره مراکز درمانی به بخش خصوصی است و شرکت هائی که با حضور اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی تشکیل شده و صلاحیت حرفه ای آنان مورد تائید وزارت بهداشت باشد ، این مراکز به آنها واگذار می شود .
وی افزود : البته با واگذاری مراکز درمانی به بخش خصوصی ، تعرفه های آن همچنان دولتی باقی خواهد ماند و هدف تنها ارائه خدمات بهتری به بیماران و کاهش تصدیگری دولت است .
او ادامه داد : این یک سیاست تجربه شده موفق در جهان است که مراکز درمانی با همکاری و مشارکت بخش عمومی و خصوصی اداره شود و دولت ها به سمت کارهای اجرایی در بیمارستان ها نروند.
** واگذاری 900 مرکز بهداشتی و درمانی
سالاریان زاده همچنین با اعلام این که تاکنون 900 مرکز بهداشتی - درمانی در کشور به بخش خصوصی واگذار شده است ، گفت : در مناطق محروم ناچاریم به علت نبود بخش خصوصی قوی ، دولت همچنان تامین کننده نیازهای انسانی و خدماتی مراکز درمانی باشد.
وی افزود : مردم ایران در جریان باشند که بیمارستان به بخش خصوصی واگذار نمی شود ، بلکه خدماتی که قرار است به بیماران ارائه شود اعم از نیروی انسانی و خدماتی به بخش خصوصی واگذار می شود و تعرفه ها به هیچ عنوان افزایش نمی یابد بلکه خدماتی که به بیماران ارائه می شود مطلوب تر از گذشته خواهد بود.
رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گفت : در استان های تهران ، قزوین و اصفهان واگذاری مراکز درمانی به بخش خصوصی به صورت آزمایشی درحال انجام است.
وی افزود : هم اکنون حدود یک میلیون نفر نیروی انسانی در مراکز خدماتی و آموزشی سراسر کشور مشغول فعالیت هستند که از این تعداد حدود 350 هزار نفر دارای وضعیت استخدامی رسمی ، 350 هزار نفر قراردادی و همچنین حدود 350 هزار نفر هم شاغل در بخش خصوصی هستند.
همایش مدیران و روسای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاههای علوم پزشکی صبح امروز در هتل میزبان بابلسر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز به کار کرد و به مدت 2 روز ادامه می یابد.
در این نشست نمایندگان 66 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور حضور دارند.
بررسی آخرین روش های مدیریت منابع انسانی و همچنین آموزش ضمن خدمت و بهره گیری از تمامی نظرات برای ارتقاء کیفیت نیروی انسانی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور از اهداف این همایش است.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654

نظر خود را ثبت کنید