از تبریز تا خلیج فارس با هنرنمایی آذربایجان غربی‌ها و شرقی‌ها

معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در برنامه‌ها و کمپین گردشگری مربوط به ( تبریز 2018) حضور و مشارکت فعال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، حسین امامی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه از سوی سازمان همکاریهای اسلامی شهر تبریز در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی شده است، لذا استان آذربایجان غربی نیز از این رویداد بین المللی بهره مند می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از کارهای در نظر گرفته شده، شروع بکار کمپین گردشگری تحت عنوان "از تبریز تا خلیج فارس" است که این کمپین با در اختیار داشتن 15 دستگاه اتوبوس بهمراه هنرمندان و گروهای هنری- فرهنگی استانهای آذربایجان شرقی و غربی مسیر تبریز تا خلیج فارس را طی خواهند کرد و پتانسیلهای این دو استان را از جمله برند ارومیه به عنوان شهر بین الملل در سال 2020، معرفی خواهند کرد.

امامی ادامه داد: این اداره کل با همکاری سایر ارگانها، تعداد 4 دستگاه اتوبوس درنظر گرفته است که روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت بهمراه گروههای فرهنگی- هنری و فعالین گردشگری به سمت تبریر حرکت کرده تا با ملحق شدن به کمپین، سفر خود را به سمت جنوب کشور آغاز کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، کاروان مزبور در روز دهم اردیبهشت و همزمان با روز ملی خلیج فارس، در بندرعباس خواهد بود و به اجرای برنامه های فرهنگی- هنری خواهند پرداخت.

امامی افزود: برای بازگشت این کاروان، شهرها و استانهای مرکزی و شرقی در نظر گرفته شده بطوری که از شهرهای استانهای یزد، کرمان، خراسان جنوبی و رضوی، سمنان، رشت، آستارا و اردبیل عبور کرده و در نهایت به تبریز بازخواهند گشت.

وی تصریح کرد : این کاروان در تمام شهرهای مسیر رفت و برگشت، توقف خواهد داشت و توانمندیهای گردشگری، صنایع دستی، سوغاتی ها، برندهای تولیدی و تجاری، غذا و شیرینی جات استانهای آذربایجان شرقی و غربی معرفی خواهد شد.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید