فرماندار تکاب: احیای فرش افشار، نیازمند کار جدی است

فرماندار تکاب با بیان این‌که احیای فرش دستباف تکاب با برگزاری نمایشگاه و جشنواره محقق نمی‌شود گفت: برای احیای فرش افشار تکاب باید متولیان و بافندگان با این هنر- صنعت دیرینه و فراموش شده آشتی کنند.

به گزارش ایسنا، علی مکرمی در جلسه بررسی مشکلات فرش دستباف تکاب با تاکید بر برنامه‌ریزی و تلاش همه جانبه ادارات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رونق دوباره فرش افشار افزود: در معرفی و رونق بازار فرش افشار ضعف‌های جدی داریم که باید در این زمینه برنامه‌‌ریزی مناسبی صورت بگیرد.

مکرمی با بیان این‌که احیای فرش افشار نیازمند کار جدی است، اظهار کرد: برای احیای فرش دستباف باید به ارزش‌ها و سنت‌های ۳۰ یا ۵۰ سال قبل برگردیم و جامعه و خانواده‌ها و نسل جدید به ارزش و اهمیت این هنر دیرینه مردم تکاب در اقتصاد و هویت منطقه پی ببرند.

فرماندار تکاب ادامه داد: احیا و رونق دوباره تولید و بازار فرش افشار تکاب می‌تواند توان و ظرفیت گردشگری تکاب را نیز ارتقا دهد و با رونق فرش دستباف می‌توانیم در جذب گردشگر فعال‌تر شویم.

مکرمی گفت: بافندگان، متولیان و تولیدکنندگان فرش دستباف به دنبال ایجاد خلاقیت و نوآوری در طراحی، بافت و تولید فرش دستباف باشند.

وی با تاکید بر شناسایی بازارهای هدف برای عرضه فرش دستباف تکاب افزود: دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بخش‌های مرتبط با فرش دستباف نیز احیای فرش دستباف را در برنامه کاری خود قرار دهند.

فرماندار تکاب هم‌چنین بر ساماندهی بیمه قالیبافان و شناسایی قالیبافان واقعی با وسواس و دقت بیشتر تاکید کرد.

وی گفت: علاوه بر این باید تسهیلات مناسب بانکی به بافندگان و تولیدکنندگان واقعی فرش دستباف تکاب پرداخت شود.

به گزارش ایسنا؛ قالی و قالیچه‌های نفیس و گران‌بهای افشار محبوبیت خاصی در بازارهای جهانی فرش دارد و از حیث رنگ و مرغوبیت و طرز بافت و نقشه؛ دارای بهترین کیفیت است. قالیچه‌های آن، چنان ظریف، توسط زنان و دختران ماهر و هنرمند افشار بافته می‌شود که می‌توان آن را در کیف دستی جای داد.

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید