رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ایران تأکید کرد

اجحاف در حق گندمکاران/ ثابت ماندن قیمت خرید تضمینی با وجود تورم

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ایران با اشاره به اجحاف در حق گندمکاران، گفت: با توجه به گرانی و تورم اما امسال قیمت خرید تضمینی گندم در کشور هیچ افزایش قیمتی نداشت.

به گزارش ایسنا،«علیقلی ایمانی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشاورز تحت‌تأثیر فضای اقتصادی این کشور قرار دارد و تورم شامل حال کشاورز نیز می شود. حال با این وجود شاهدیم که امسال قیمت خرید تضمینی گندم، همان قیمت سال گذشته است.

وی افزود: کشاورزان برخی سم‌ها را با 80 درصد افزایش قیمت خریداری کردند. قیمت بذری که توسط پیمانکاران جهاد کشاورزی تهیه و توزیع می‌شود نیز امسال نسبت به سال گذشته کیلویی 200 تومان افزایش یافته است.

ایمانی ادامه داد: در این میان هزینه‌های ماشین‌آلات کشاورزی، حقوق و دستمزد کارگر و ... نیز افزایش پیدا کرده اما قیمت گندم تغییری نکرده است.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ایران خاطرنشان کرد: هنوز هم امیدواریم دولت تجدیدنظر کند و حقوق این قشر آسیب‌پذیر جامعه را در این قسمت تأمین کند.

وی در خصوص پرداخت وجه گندم، یادآور شد: در بودجه امسال کشور رقم 15 هزار میلیارد تومان برای خرید محصولات کشاورزی در ردیف بودجه دیده شده است. البته تاکنون در سطح کشور ریالی از وجه گندم پرداخت نشده است که امیدواریم هر چه زودتر این کار صورت گیرد.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ایران از کشاورزان خواست در برداشت محصولاتشان عجله نکنند تا محصولشان دچار افت نشود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید