استاندار کرمانشاه:

هلال احمر بیش از کمک‌های مردمی جمع آوری شده بین زلزله‌زدگان توزیع کرده است

استاندار کرمانشاه گفت: هلال احمر بیش از رقمی که مردم به زلزله‌زدگان استان کمک کرده‌اند، بین آنان توزیع کرده و اینکه گفته می شود این کمک‌ها به یمن و سوریه رفته کذب محض است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هوشنگ بازوند امروز (2 خرداد) در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان با تاکید بر تسریع بازسازی مناطق زلزله زده، گفت: از این پس مبنای اجرای کار بازسازی مناطق زلزله اجرای "سقف" خواهد بود.

وی با اشاره به اتمام سقف بیش از چهار هزار واحد در مناطق زلزله زده، گفت: با تعهد بنیاد مسکن مبنی بر اجرای هفتگی 600 سقف، تا پایان شهریور بیش از تعهد بنیاد مبنی بر اجرای سقف 12 هزار واحد انجام خواهد شد.

استاندار کرمانشاه همچنین بر تسریع کار بانک‌ها در عقد قرارداد جهت پرداخت تسهیلات تاکید کرد و افزود: مصوب می شود که بانک ها در مناطق زلزله زده با توجه به حجم پرونده تا ساعت 20 شب فعالیت داشته باشند و کمتر از این سقف با تایید فرمانداری قابل قبول است.

بازوند افزود: همچنین مصوب می‌شود تا پایان خرداد قرارداد تمام معرفی شدگان به بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات منعقد شود، مشروط به اینکه بنیاد مسکن تمام واجدین شرایط را به بانک‌ها معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه مشترک با حضور بنیاد مسکن، نمایندگان بانک‌ها  و معاونت عمرانی استانداری باید تفکیک کار بانک‌ها انجام شود تا اگر با توجه به حجم پرونده‌ها نیاز بود، 15 روز دیگر به این مهلت اضافه شود و تا پایان 15 تیر کار عقد قراردادها پایان گیرد.

وی در خصوص وضعیت اسکان مستاجرین در مناطق زلزله زده، گفت: مصوبه در این زمینه این است که مستاجرینی که صاحب زمین هستند لیست آنها توسط فرمانداران تهیه و جهت تایید به اداره کل راه و شهرسازی ارسال شود و بعد از تایید جهت دریافت تسهیلات ساخت به بانک معرفی شوند.

بازوند افزود: همچنین برای مستاجرینی که فاقد زمین هستند مقرر شد زمین بصورت رایگان تامین شود، به این صورت که یک پلاک 200 متری بطور مشترک برای ساخت در اختیار چهار گروه ساخت(چهار خانوار) قرار گیرد و تسهیلات ساخت به آنها داده شود که این فرصت مغتنمی برای مستاجرین است که بتوانند صاحب خانه شوند.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: این مصوبه تنها مخصوص مستاجرینی است که واحد استیجاری آنها تخریب شده است.

بازوند با اشاره به برخی مشکلات ساخت مسکن مهر سرپل ذهاب مصوب کرد تا هفته آینده وضعیت ساخت این پروژه‌ها تعیین تکلیف شده و برای رفع مشکلات آن اقدام شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به جمع آوری 64 میلیارد تومان کمک‌های مردمی، گفت: هلال احمر تاکنون 69 میلیارد تومان به مردم مناطق زلزله زده پول در قالب عیدی 300 هزار تومانی و کمک هزینه خرید وسایل ضروری دو میلیون تومانی پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه رقم توزیع شده در میان زلزله زدگان بیش از کمک‌های جمع آوری شده مردمی است، گفت: متاسفانه عده‌ای وطن فروش خائن در شبکه های معاند به دروغ مدعی شده‌اند که این پول‌ها به یمن و سوریه ارسال شده است.

بازوند از مسئولین هلال احمر خواست خدمات خود را اطلاع رسانی کرده و نحوه توزیع کمک های مردمی که انجام شده را برای مردم بیان کنند تا موجب سوء استفاده ضدانقلاب نشود.

وی افزود: کمک‌هایی هم که توسط برخی افراد سرشناس جمع آوری شده در حال پیگیری است. جمله خانم «کلباسی» که به خوبی کار خود را در مناطق زلزله زده شروع کرده و آقای «علی دایی» نیز طبق صحبتی که صورت گرفته از هفته آینده کار خود را شروع می‌کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید