نبود بخش خصوصی توانمند در حوزه صنایع دستی کرمان

  • تاریخ انتشار : 1397/3/21 ساعت : 15:02 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : کرمان
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به نبود بخش خصوصی توانمند در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: متاسفانه استان کرمان در این زمینه بسیار ضعیف است و چه بهتر بخش‌ها و نهادهایی که علاقمند به ارتقاء صنایع دستی و معرفی این صنعت هستند، وارد صحنه شوند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا فرخی"در نشست مشترک با جمعی از فعالان حوزه صنایع دستی استان کرمان افزود: استان کرمان، پهناورترین استان  کشور است، ولی متاسفانه اعتبارات تخصیص یافته با داشته های تاریخی، گردشگری و همچنین صنایع دستی این خطه همخوانی ندارد؛ استان کرمان دارای 70 هزار صنعتگر است که در 60 رشته مختلف صنایع دستی فعالیت دارند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: این اداره کل با وجود اعتبارات اندک، فعالیت های عمده ای را برای توسعه صنایع دستی استان و شناساندن این صنعت گرانبها در کشور و خارج از کشور انجام داده است که ثبت شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم دلیلی براین ادعا است.

فرخی به طرح پالایش بیمه هنرمندان استان کرمان اشاره و بیان کرد: متاسفانه در سالهای گذشته تعداد کثیری از افراد که هنرمند نبوده اند، بیمه شده اند در حالیکه هنرمندانی وجود دارند که هیچ بهره‌ای از تسهیلات بانکی و بیمه‌ای نبرده اند.

وی با اشاره به اینکه به زودی مشکلات هنرمندانی که بیمه آنها قطع شده است، رفع خواهد شد، بیان کرد: بیمه صنعتگران از اقدامات بسیار ارزنده و مفیدی است که همچنان تداوم دارد.

فرخی به تخصیص اعتبار در جهت تبلیغات و معرفی صنایع دستی استان کرمان اشاره کرد و گفت: انجام تبلیغات رسانه ای به صورت استانی و ملی در دستور کار است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه از این پس از برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی در محل یخدان مویدی کرمان جلوگیری به عمل می آید، تصریح کرد: متاسفانه نمایشگاههایی که توسط بخش خصوصی در محل یخدان مویدی برپا می شد، این اداره کل را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

فرخی بر برگزاری نمایشگاههای استانی و ملی استان تاکید و خاطرنشان کرد: در سالجاری زمینه لازم برای حضور حداکثری فعالان و صنعتگران صنایع دستی در این نمایشگاه های امسال فراهم خواهد آمد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید