استاندار کرمانشاه:

قدم‌های خوبی برای بازگشایی مرز "خسروی" برداشته شده است

استاندار کرمانشاه گفت: قدم‌های خوبی برای بازگشایی مرز خسروی برداشته شده، اما هنوز به هدف اصلی نرسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هوشنگ بازوند در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه که امروز (۳۰ خرداد) برگزار شد از پیگیری‌ها برای بازگشایی مرز خسروی یاد کرد و افزود: اگرچه قدم‌های بسیار خوبی برای بازگشایی این مرز برداشته شده اما هنوز به اهداف مورد نظر نرسیده‌ایم.

وی مرز خسروی را یک فرصت استثنایی و بازگشایی آن را مطالبه و خواسته عمومی مردم کرمانشاه دانست و عنوان کرد: بازگشایی این مرز از بعد روحی و روانی هم به مردم منطقه امید می‌دهد و بخشی از شوک ایجاد شده بر اثر زلزله را از بین خواهد برد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای هم به زیرساخت‌های مرزی کرمانشاه داشت و افزود: وضعیت این زیرساخت‌ها اکنون اصلا مناسب نیست.

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه، مرزها باید یک فرصت برای کرمانشاه باشد نه به لحاظ نداشتن زیرساخت به یک تهدید تبدیل شود.

بازوند مرز سومار را از جمله مناطقی اعلام کرد که راه دسترسی و جاده آن بسیار نامناسب است و افزود: سه ماه از مصوبه اصلاح راه دسترسی گیلانغرب به سومار  می‌گذرد، اما تاکنون کار مهمی انجام نشده است.

وی تاکید کرد: توقع داریم مسئولین کشور حساسیت بیشتری نسبت به مرزهای ما داشته باشند، زیرا این مرزها اگرچه در کرمانشاه واقع شده‌اند اما بر روی اقتصاد کشور اثر دارند.

استاندار کرمانشاه حرکت مسئولین برای توسعه زیرساخت مرزهای کرمانشاه را کند دانست و خاطرنشان کرد: توقع دارند کار بیشتر را در استان خود ما انجام دهیم و این در حالی است که ما در داخل استان محدودیت‌هایی داریم.

بازوند در ادامه بازاریابی را یکی از نقاط ضعف تجار اعلام کرد و یادآور شد: نیازمند تجدیدنظر در دیپلماسی تجاری هستیم تا از بازارهای صادراتی استفاده بهتری ببریم.

بازوند گفت: تنها در این صورت است که می‌توانیم ادعا کنیم به بعد برون گرایی اقتصاد مقاومتی رسیده‌ایم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید