خطیب نماز جمعه شهرکرد:

آنچه برای رسیدن به تعالی جامعه نیاز است در مقوله «فرهنگ» جای می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تمام آنچه برای رسیدن به تعالی جامعه نیاز است در مقوله فرهنگ جای می‌گیرد پس متولیان فرهنگ تکلیف سنگینی بر دوش دارند و آحاد جامعه نیز نسبت به این معنا مسئول هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی نکونام» اول تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرکرد، اظهار کرد: باید در تحریم، سنگ‌اندازی دشمنان و مشکلات صبر کرد و جهادی عمل کرد و بدانید که به طور قطع به پیروزی خواهید رسید.

وی افزود: باید در این مسیر ثابت قدم بود و به وظیفه سیاسی و اجتماعی خویش عمل کرد که پروردگار به موقع آمریکا و صهیونیسم را از میان برمی‌دارد.

نکونام خاطرنشان کرد: این سنت پرودگار که نباید فراموش کرد و دشمنان را به‌علت انجام جنایات، قَدَر ندانید که به موقع نابود خواهند شد.

وی با بیان این‌که اول تیرماه روز اصناف است، گفت: این گروه دارای نقاط مثبت و ارزشمند هستند که باید مورد توجه واقع شوند و در جمع آنان و با گفت‌وگو با این گروه، برخی شکایات و ضرورت‌ها در جمع آنان مطرح خواهد شد.

نکونام ادامه داد: اول  تیرماه سالروز تأسیس سازمان انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار انقلاب و روز تبلیغ است که این امر این امکان را فراهم می‌کند تا از رسالت انقلاب اسلامی سخن بگوئیم.

نکونام با اشاره به این‌که رسالت همه کتاب‎‌های آسمانی این است که برای تربیت انسان‌ها، جامعه دینی و پرورش انسان‌های مکتبی فضاسازی کنند، تصریح کرد: اقتصاد، عمران، رشد و رفع مشکلات جامعه در همین رسالت می‌گنجد و تمام آنچه برای رسیدن به تعالی جامعه نیاز است در مقوله فرهنگ جا می‌گیرد پس متولیان فرهنگ تکلیف سنگینی بر دوش دارند و آحاد جامعه نیز نسبت به این معنا مسئول هستند.

وی ادامه داد: در قالب مسائل فرهنگی باید از آداب و رسوم جامعه اسلامی، صیانت شود و ارزش‌های جامعه در صدر قرار گیرد.

نکونام با بیان این‌که امروز سالروز اهانت به قبور ائمه معصومین(ع) است، تصریح کرد: جامعه ایمانی نباید این قداست‌شکنی را تحمل کند و باید نسبت به این موارد انعکاس جدی نشان دهد.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: باید مراقب بود تا جامعه به مواد افیونی و مخدر مبتلا نشود  و با این مهم مبارزه صورت گیرد.

نکونام تصریح کرد: ششم تیرماه روز تعرض به جان مقام معظم رهبری است که این اقدام محکوم است و تعرض به جان هر انسان و شخصیت‌ها محکوم شده است.

وی اظهار کرد: 17 تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران مظلومش و شهادت شهید استکی از چهارمحال و بختیاری  است که این جنایت خبیث محکوم است و باید از این جنایات عبرت گرفت و در مقابل دشمن ایستاد و اجازه میدان‌داری به دشمنان نداد.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: باید فرهنگ قضائی جایگاه خود را پیدا کند که نقش مهم و بار سنگینی بر دوش دارد.

نکونام خاطرنشان کرد: باید قانون‌گذاری در مجلس اسلامی باشد و آداب و رسوم بیگانه در آن راه نیابد که این مهم از تأکیدات مقام معظم رهبری است تا قوانین ایجاد شده در راستای تسهیل امور در جامعه باشند و نمایندگان مجلس را از پرداختن با کارهای حاشیه‌ای بازدارند.

وی ادامه داد: گاهی توقعات ناصحیح از نمایندگان مجلس را در جامعه شاهد هستیم که این امر به‌علت دادن وعده‌ها در زمان انتخابات شکل گرفته اما جایگاه اجرایی و قانونگذاری با یکدیگر متفاوت است و این امر از نظر فرهنگی باید اصلاح شود.

نکونام تصریح کرد: حق نظارت، سئوال و استیضاح از وظایف نمایندگان مجلس است اما باید مراقب بود تا این حق به امتیاز دادن و امتیاز گرفتن بی‌جا ختم نشود که این موارد خارج از تعهد نمایندگان مجلس است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز از عدم مذاکره با آمریکا سخن گفته می‌شود این امر از شاخص‌های نظام است و برای مخدوش نشدن فرهنگ ایرانی اسلامی است.

نکونام ادامه داد: امروز برخی اصلاح‌طلبان بیگانه‌اندیش نامه‌نگاری را انداختند و خواهان مذاکره بدون پیشرفت با آمریکا شدند که این جای تعجب دارد و این همه عدم پایبندی به تعهدات از سوی آمریکا رخ داده اما هنوز سخن از مذاکره با آمریکا مطرح می‌شود.

وی گفت: این نامه یادآور نامه 127 نماینده اصلاح طلب مجلس در سال 81 است که در مجلس تحصن کردند و از مقام معظم رهبری ارتباط با آمریکا را خواستند تا آمریکا به ایران فشار نیاورد، ایران را تهدید نکند و منافع ملی را رعایت کند.

نکونام خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در پاسخ فرمودند که مگر آمریکا با دیگر کشورها ارتباط ندارد پس مذاکره با آمریکا مانع فشار آوردن و بدجنسی کردن نیست و مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه دولت آمریکا با نظام اسلامی و ایمان اسلامی مردم ایران اعلام مخالفت کرده است.

وی افزود: اکنون اصلاح‌طلبان نظام، جدی و شفاف راه خود را از این افراد که خواستار مذاکره شدند، جداکنند که این دسته افراد با این اقدامات به نام اصلاح‌طلبی افکاری را به کشور تزریق کرده که در نهایت ضایعات و خسارت‌های بسیاری به کشور وارد کردند و راه‌ها و چهره‌ها باید مشخص شود که میان فتنه‌گر و اصلاح طلب انقلابی، خط جدایی وجود داشته باشد.

نکونام گفت: در شورای فرهنگ عمومی استان 11 مورد از اقدامات فرهنگی که لازم است در استان انجام شود، مطرح شد و یکی از آنان این است که همگان موظف به ایجاد فضای فرهنگی و مطالبه جدی برای محرومیت‌زدایی از چهارمحال و بختیاری هستیم تا از استان محرومیت‌زدایی شود.

وی خاطرنشان کرد: منطقه دیناران شهرستان اردل دارای 9 روستاست که هفت تا از این روستاها هنوز راه ماشین‌رو ندارند و از بسیاری امکانات اولیه محروم هستند و فردا با حضور مسئولان سفری به این منطقه انجام خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید