رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا ۴۵ روز است

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسرا را ۴۵ روز و در دادگاه‌های حقوقی و کیفری ۸۶ روز اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری در دیدار مسئولین قضایی دادگستری استان با امام جمعه تبریز، یکی از اهداف مهم تشکیلات قضایی را، توجه به حقوق عامه اعلام کرد و گفت: در سال ۹۶ برای بیش از ۹۰ درصد اراضی ملی و دولتی در استان سند صادر شد و از بالغ بر هشت هزار هکتار اراضی تصرف شده به ارزش بیش از ۳۳۳ میلیارد تومان رفع تصرف شد و در اختیار دولت قرار گرفت.  

وی به اقدامات مهم دادگستری استان در کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به وضعیت زندانیان اشاره و اظهار کرد: تعمیر و تجهیز فضای داخلی زندان‌های استان انجام و مقدمات انتقال زندان تبریز به خارج از شهر فراهم شده است.  

 وی با اشاره به هجمه های کنونی علیه قوه قضائیه در داخل و خارج از کشور گفت: قوه قضائیه علیرغم تلاش‌های انجام شده در استفاده از تکنولوژی روز در ارتقاء خود برای رفع نیازمندی های جامعه و جوابگویی به این حجم از مراجعات به تشکیلات قضایی، از درون با کاستی هایی نیز مواجه است و مسئولین قضایی همواره درصدد رفع این کاستی ها هستند.   

  

رئیس کل دادگستری استان با بیان این‌که طی سال گذشته نزدیک به ۷۷۰ هزار فقره پرونده وارد سیستم قضایی دادگستری استان شده است، افزود: گفت: هفت تا هشت درصد از آرای این تعداد پرونده، در دادگاه های تجدید نظر استان نقض شده و از مجموع آرایی که در دادگاه های تجدید نظر مورد رسیدگی قرار گرفته و قطعیت یافته، تعداد ۶۵۹۹ فقره با درخواست اعاده دادرسی بررسی شده و تنها  ۳۹۹ فقره برای اعاده دادرسی به تهران ارسال شده که نشان دهنده افزایش اتقان آراء است.  

  

حکمتعلی مظفری افزود: سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار ساعت برای کارکنان قضایی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برگزار شده است.  

  

رییس تشکیلات قضایی استان با تأکید بر سلامت قضایی قضات دادگستری آذربایجان شرقی، افزود: مجموع قضات و کارکنان اداری از سلامت کامل برخوردارند و با تخلفات موجود در تشکیلات قضایی و افراد کارچاق کن و سودجویان هم به شدت برخورد کردیم.  

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید