در دومین روز رزمایش ولایت 95

عملیات مین روبی توسط بالگردهای مین‌روب نیروی دریایی ارتش اجرا شد

بندرعباس - ایرنا- در دومین روز از رزمایش ولایت 95، عملیات ترکیبی مین روبی بصورت صوتی و مغناطیسی توسط بالگردهای مین روب یگان هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش در منطقه رزمایش با موفقیت انجام شد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، این فناوری که تا پیش از این تنها در انحصار استکبار جهانی بود اکنون به دست کارکنان توانمند هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش در اختیار جمهوری اسلامی ایران نیز قرار گرفته است.
عملیات مین روبی در دریا از سخت ترین انواع عملیات‌ها توسط بالگرد بوده و در ابعاد مختلف با حساسه های متفاوت بصورت تکی و ترکیبی تمامی مین های کاشته شده در دریا را منهدم و بسترهای ایجاد آبراه امن جهت تردد ناوهای جنگی و شناورهای تجاری را فراهم می کند.
در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95، یگانهای شناور مستقر در منطقه عمومی رزمایش در فواصل دور دست تا مدار 10 درجه نسبت به تامین امنیت خطوط کشتیرانی و اسکورت شناورهای تجاری و نفتکش عبوری در منطقه اقدام کردند.
بطور همزمان در محدوده ای به وسعت 2 میلیون کیلومتر مربع در شمال اقیانوس هند تمرینات مرتبط با تامین ایمنی شناورهای عبوری بویژه مبارزه با پدیده دزدی دریایی انجام شد.
همچنین ناوشکن چند منظوره جمهوری اسلامی ایران جماران در قالب یکی از ناوگروه های مستقر در مدار 20 درجه شمالی به ماموریت می پردازد که دارای قابلیت های کشف، شناسایی و انهدام همزمان اهداف سطحی، زیرسطحی و پروازی است.
رزمایش بزرگ ولایت 95 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه در منطقه ای به وسعت 2 میلیون کیلومتر مربع با رمز یا زهرا (س) در آبهای سرزمینی کشورمان آغاز شد.
اهداف برگزاری رزمایش دریایی ولایت 95، برقراری امنیت در منطقه گسترده شمال تنگه هرمز، دریای عمان، اقیانوس هند ، خلیج عدن و تنگه باب المندب توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام شد.
امیر دریادار حبیب الله سیاری در نخستین روز رزمایش گفته بود: این رزمایش به منظور مبارزه با تروریسم و دزدان دریایی و ایجاد امنیت برای کشتی های تجاری و نفتکش کشور برگزار شده است که سایر کشورها نیز از آن برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: حضور این نیرو در دریای آزاد و مدار 10 درجه خلیج عدن و باب ‌المندب یک رویکرد بسیار مهم است که بر اساس حفاظت و حراست از کشتی های نفتکش و تجاری انجام می شود.
رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام رمز یا زهرا (س) از سوی فرمانده نداجا از عرشه پیشرفته ترین ناوشکن ایرانی به صورت رسمی آغاز شد.
6048/1772
*تنظیم کننده: خلیل تنیده **انتشار: مجید ملازاده

نظر خود را ثبت کنید