افزایش احتمال شیوع آنفلوآنزای پرندگان در البرز

  • تاریخ انتشار : 1397/8/12 ساعت : 09:49 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : البرز
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در جمعیت طیور استان مشاهده نشده و امید است با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی، زمستان امسال بدون هیچ خسارتی در این زمینه به پایان برسد.

حسین طرق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با فرارسیدن فصل سرما احتمال شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان میان جمعیت طیور صنعتی و روستایی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: مهمترین عامل شیوع این بیماری پرندگان مهاجری است که به کشور وارد می‌شوند؛ برای جلوگیری از درگیری طیور کشور به این ویروس باید مدیران واحدهای صنعتی مرغداری و روستاییان ضوابط امنیتی را رعایت کنند.

طرق افزود: فضولات پرندگان، گردوغبار، اشیاء آلوده، کارتن و شانه خالی تخم مرغ از راه‌های انتقال این بیماری هستند بنابراین باید نظارت کافی برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طرق مذکور صورت بگیرد.

این مسئول توضیح داد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید تا حد امکان از خرید طیور و پرندگان زنده خودداری شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در جمعیت طیور استان مشاهده نشده و امید است با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی، زمستان امسال بدون هیچ خسارتی در این زمینه به پایان برسد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید