کرج 270 آتش‌نشان کم دارد

  • تاریخ انتشار : 1397/8/12 ساعت : 11:28 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : البرز
رییس سازمان آتش نشانی شهرداری کرج گفت:در حال حاضر 446 نیروی آتش نشانی در کرج فعالیت دارند که طبق استانداردها باید 270 نفر دیگر به این تعداد اضافه شود.

محمد یساولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طی سال‌های گذشته 84 شیر هیدرانت در مناطق مختلف شهر نصب شده و مقرر شده تا پایان سال 30 مورد دیگر به این تعداد اضافه شود. این شیرها در اماکن و مناطق پرخطر نصب می‌شوند تا در صورت بروز حادثه   نیروهای آتش نشانی بتوانند به سرعت نسبت به اطفاء حریق اقدام کنند.

وی افزود: تعداد شیرهای هیدرانت آتش نشانی کرج با استانداردها فاصله دارد ولی با اضافه شدن شیرهای جدید بخشی از فاصله موجود کم می‌شود. برای اضافه شدن این 30 شیر توافقاتی با سازمان آب جهت اجرای انشعابات لازم صورت گرفته است.

یساولی به تعداد نیروهای آتش نشانی کرج اشاره کرد و گفت: طبق استانداردها به ازای هر 2500 نفر باید یک نیروی آتش نشان و به ازای هر 500 هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی در شهر وجود داشته باشد. 

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری کرج گفت: بنا شده لایحه‌ای به شورا مبنی بر استفاده از بخشی از نیروهای شرکتی شهرداری به عنوان آتش نشان به شورا ارائه شود که در صورت تصویب این اقدام صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به خاص بودن ماموریت‌های آتش نشانی نمی‌توان از هر فردی به عنوان نیروی آتش نشان استفاده کرد و متقاضیان حتماً باید از سلامت و توان جسمی خاصی برخوردار باشند. نیروهایی که به عنوان آتش نشان به کار گرفته می‌شوند حدود دو سال آموزش مستمر می‌بینند تا بتوانند در حوادث مختلف بهترین عملکرد را داشته باشند.

یساولی گفت: در صورت تصویب لایحه مذکور، نیروهای شرکتی متقاضی برای کار در آتش نشانی در شرایط مساوی با سایر متقاضیان آزمون داده و تواناییشان بررسی می‌شود و در صورت تأیید در سازمان به کار گرفته می‌شوند.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید