یک مسئول خبر داد:

وجود ۱۱۴۲ فضای غیراستاندارد آموزشی در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: یک هزار و ۱۴۲ فضای غیراستاندارد آموزشی در کردستان وجود دارد که ۲۸۰ مدرسه آن فرسوده هستند و برای بازسازی آنها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایسنا، رشید قربانی امروز دوشنبه 28 آبان در مراسم نمادین آغاز احداث مجتمع آموزشی فرهنگی هاشمی‌نژاد که در سالن پیامبر اکرم(ص) برگزار شد، اظهار کرد: این مجموعه سومین پروژه بزرگ بنیاد خیریه است که پس از استان‌های کرمان و فارس در کردستان احداث می‌شود که امیدواریم تا مهر ماه سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد. 

وی افزود: ۳۰ درصد از مدارس کشور فرسوده هستند که استان کردستان وضعیت ضعیف‌تری هم نسبت به میانگین کشوری دارد . 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اعلام کرد: ۱۱۰ فضای نیمه کاره هم در استان کردستان وجود دارد که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای اتمام آنها نیاز است . 

قربانی ادامه داد: اتمام پروژه‌های آموزشی استان نیازمند بودجه‌های جهشی و دولتی است که در سال ۹۷دو بودجه جهشی در استان تخصیص می‌یابد. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از مجموع اعتبارات استانی و ملی بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان برای مدرسه سازی به استان اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: امسال خارج از بودجه‌های اختصاص یافته استانی و ملی، ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به هشت فضای آمورشی استان و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای خرید تجهیزات اختصاص یافته است . 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: در مجموعه آموزشی فرهنگی هاشمی‌نژاد سنندج ۵۰۰ دانش آموز پسر و دختر به صورت شبانه‌روزی از خدمات آموزشی بهره‌مند خواهند شد. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید