معادن , دماوند " />

نگرانی‌های دماوند مردم در بخش زیست‌محیطی معادن رفع شود

  • تاریخ انتشار : 1397/9/11 ساعت : 14:18 - 5 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : محیط زیست
تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان دماوند گفت: شهرستان از فعالیت معادن حمایت می‌کند اما نگرانی‌های مردمی در این حوزه باید مرتفع شود.
مجید صفری روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات معادن شهرستان دماوند که با حضور رئیس اداره معادن استان تهران در فرمانداری دماوند برگزار شد، ضمن حمایت از حضور و فعالیت معادن در سطح شهرستان اظهار داشت: معادن بخشی از فعالیت‌های اقتصادی شهرستان هستند که به‌موجب آن‌هم زمینه اشتغال فراهم می شود و هم در شکوفایی اقتصادی منطقه نقش مهمی را ایفا می کند.
وی با اشاره به برخی نگرانی‌ها در این حوزه، افزود: هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان با مسئولین امور معادن استان می تواند بسیاری از مشکلات این بخش را رفع کند تا هم دغدغه مردم در این زمینه برطرف شود و هم معدن کاران بتوانند کار خود را ادامه دهند.
فرماندار شهرستان دماوند به موضوع عدم استعلام مجوز صدور و یا تمدید پروانه بهره‌برداری معادن از فرمانداری شهرستان اشاره و بیان کرد: فعالیت برخی از معادن باعث بروز مشکلاتی برای مردم می‌شود که لازم است قبل از صدور مجوز با فرمانداری شهرستان به‌عنوان نهاد حاکمیتی هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.
صفری خاطرنشان ساخت: نگرانی‌های زیست‌محیطی و تخریب برخی مناطق به‌واسطه کارهای معدنی دیگر موضوعی است که باید با نظارت دقیق‌تر متولیان امر این نگرانی‌ها برطرف شود.
وی در ادامه به معادن غیرفعال و راکد در شهرستان نیز اشاره و تصریح کرد: تکلیف ادامه فعالیت این معادن نیز باید به‌سرعت مشخص شود و اگر افرادی که امتیاز بهره‌برداری دارند و قادر به ادامه کار نیستند، ساماندهی شوند.
همچنین در این نشست مهدی میرمحمدی، رئیس اداره معادن استان تهران پیرامون مسائل مطرح‌شده، اظهار داشت: در 3 سال گذشته هیچ مجوزی برای معدن در استان صادر نشده است.
وی افزود: در قانون استعلام از فرمانداری شهرستان برای صدور و یا تمدید پروانه دیده نشده اما می‌توان با تعامل و هماهنگی این مشکل را برطرف نمود تا نگرانی شهرستان در این موضوع کاسته شود.
لازم به ذکر است، شهرستان دماوند دارای 93 معدن با فراوانی 17ماده معدنی دارد که از این تعداد55 معدن در حال فعالیت است و 930نفر در این معادن مشغول کار هستند.
تهرام/7246//1348

نظر خود را ثبت کنید