رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش 26.5 درصدی قیمت زغال سنگ به تصویب رسید

  • تاریخ انتشار : 1397/9/13 ساعت : 16:45 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : کرمان
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب افزایش 26.5 درصدی قیمت زغال سنگ خبر داد و گفت: 10 میلیارد تومان از مطالبات شرکتهای اقماری طرف حساب شرکت زغال سنگ نیز جهت تسویه حقوق کارگران طی یک هفته آینده پرداخت می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" در نشست مشترک با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان وزیر و همچنین معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان، مدیرکل تعاون استان، مدیرعامل صندوق فولاد کشور و مدیرعامل شرکت زغالسنگ کرمان و با حضور مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با هدف بررسی آخرین وضعیت اقدامات مرتبط با حوزه شرکت زغال سنگ با توجه به مشکلات و مسائلی که طی ماه های اخیر برای این مجموعه پیش آمده، دف برگزاری این نشست را در خصوص وصول مطالبات شرکت زغال سنگ از ذوب آهن و تغییر در قیمت فروش زغال سنگ عنوان کرد و گفت: در این جلسه پس از گزارش هایی که از طرف شرکت زغال سنگ و فولاد ارائه شد، توضیحات مربوطه به لزوم افزایش قیمت فروش زغال سنگ در جلسه مطرح شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت بهای تمام شده تولید زغال افزایش پیدا کرده و این وضعیت با قیمت های پایین قبلی قابل استمرار نیست، چون قیمتهای جهانی و از طرفی قیمتهای فروش محصولات ذوب آهن هم افزایش پیدا کرده است و قطعا مواد مربوط به این بخش هم باید با افزایش رو به رو باشد.

پورابراهیمی با اشاره به مصوبات این نشست افزود: بر این اساس از اول آذر ماه قیمت فروش محصولات زغالسنگ 26.5 درصد افزایش می‌یابد که موجب وضعیت مطلوب فروش و سودآوری شرکت زغالسنگ میشود.

پرداخت 100 میلیارد ریال از مطالبات شرکتهای اقماری زغال سنگ تا یک هفته آینده

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به بدهی نزدیک به 15 میلیارد تومانی زغال سنگ کرمان به شرکتهای اقماری خود و مشکلات عدیده ای آنها در تحویل زغال به شرکت زغال سنگ اشاره داشت و تصریح کرد: به منظور تسریع در پرداخت بدهی های شرکت های اقماری وابسته به زغال سنگ توافق شد که شرکت فولاد طی یک هفته آینده 10 میلیارد تومان به شرکت زغال سنگ پرداخت کند که نسبت به تسویه حقوق کارگران شرکتهای پیمانکاری آنها اقدام شود.

پورابراهیمی گفت: از محل منابع اشتغالزایی در کشور با هماهنگی معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تضمین صندوق فولاد، معادل 100 میلیارد تومان منابع بانکی به شرکت زغال سنگ کرمان اختصاص پیدا کرد که با تخصیص این منابع شاهد سرمایه گذاری در پروژه های جدید، ایجاد اشتغال و همچنین سودآوری بیشتر برای وضعیت مناسبتر و رسیدگی به کارگران مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین لزوم به روزسانی حقوق و مزایای شرکت زغال سنگ و تعهدات قبلی را ا موارد مطرح در نشست مشترک با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و گفت: در خصوص ایجاد پهنه های جدید که با محدودیت هایی از سوی منابع طبیعی رو به رو است در جلسه بحث و قرار است عملیاتی و اجرایی شود که مجموع این اقدامات و کارها میتواند برای بهبود شرکت زغال سنگ کمک کند.

وی ابراز داشت: تاکیدات وزیر هم بر این بود که با توجه به مطالبات مطرح شده، کلیه موارد براساس برنامه زمانبندی اجرایی و گزارش بعدی هم به وزیر ارائه شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید