کشف بیش از ۸ میلیارد تومان چوب و ادوات جنگلی در ممسنی

  • تاریخ انتشار : 1397/9/22 ساعت : 13:15 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی در استان فارس اعلام کرد که از ابتدای سال ۹۷ تا پایان آبان‌ماه، بالغ بر ۸ میلیارد تومان چوب و زغال جنگلی قاچاق در این شهرستان کشف و توقیف شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان فارس، «علی‌رضا مسعودی‌جم» با بیان این‌که مأموران یگان حفاظت این اداره چندین محموله چوب و زغال قاچاق کشف کرده‌اند، گفت: این محموله‌ها شامل ۳۱ هزار و ۲۹۶ کیلوگرم هیزم و ۴۱۰۰ کیلوگرم زغال بوده است.

او با اشاره به توقیف ۱۰ دستگاه اره موتوری و ۵۸ دستگاه خودرو در این ارتباط گفت: پرونده قاچاق محصولات و ادوات غیر مجاز جنگلی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.

مسعودی هم‌چنین در ادامه از آزادسازی بیش از ۹ هکتار اراضی ملی شهرستان ممسنی از دست زمین‌خواران و متصرفین خبر داد و گفت: این میزان اراضی نیز در مدت ۸ ماه منتهی به آذر ۹۷ رفع تصرف شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی افزود: این اراضی در حوزه‌های مرکزی، دشمن زیاری، تنگ لاله و ماهور شهرستان ممسنی قرار دارد و رفع تصرف از آن‌ها با دستور دادستان و توسط مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی ممسنی و با همکاری یگان امداد نیروی انتظامی انجام شده است.

مسعودی با بیان این‌که وسعت اراضی ملی شهرستان ممسنی حدود ۴۰۰ هزار هکتار است، گفت: با توجه به پراکندگی حوزه و وضعیت توپوگرافی این عرصه‌ها، کار حفاظت و صیانت از این اراضی نسبت به شهرستان‌های دیگر استان فارس دشوارتر است.

رئیس منابع طبیعی ممسنی، ارزش ریالی اراضی آزادسازی شده را بیش از هشت میلیارد و ۶۴ میلیون ریال دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان ممسنی سند مالکیت به نام دولت صادر شده و تداوم این مهم نیازمند همکاری بیشتر سازمان ثبت اسناد و املاک و اختصاص اعتبارات ویژه است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید