آشنایی با مغز در یک مرکز تعاملی

با راه‌اندازی مرکز علم مغز در باغ کتاب عموم جامعه می‌توانند به صورت تعاملی با عملکردهای مغز آشنا شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد جغتایی، مشاور دبیر ستاد علوم شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری امروز در مراسم آغاز عملیات ساخت مرکز علم مغز با اشاره به راه‌اندازی این مرکز در مجموعه باغ کتاب تهران، اظهار کرد: این مرکز تاکنون پیشرفت 50 درصدی داشته است و بخش‌های نرم‌افزاری آن به پایان رسیده است.

مشاور دبیر ستاد علوم شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان این‌که بخش‌های گرافیکی این مرکز در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: تیم طراحی این مرکز در تلاش است تا این مرکز را با هویت‌های مفهومی عملکردهای مغز آشنا کند.

وی با تاکید بر این‌که این مرکز به صورت رباتیکی راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: این مرکز در پنج بخش، دانش‌آموزان و بزرگسالان را با عملکردهای مغز آشنا می‌کند.

مشاور دبیر ستاد علوم شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، فضای اصلی برای نشان دادن ساختارهای مغز، نمایش مغز از جنبه‌های سلولی و مولکولی، بیماری‌های مغز، مغزهای آینده و بخش علوم‌شناختی را از جمله بخش‌های مرکز علم مغز نام برد.

جغتایی تاکید کرد: در بخش اصلی این مغز کل ساختار مغز به نمایش گذاشته می‌شود تا بازدیدکنندگان با فرآیندهای حرکتی، شنوایی، بینایی، تفکر، تصمیم‌گیری و کارکردهای عالی مغز آشنا شوند.

وی تاکید کرد: این مرکز به صورت تعاملی راه‌اندازی می‌شود تا جامعه بتواند با عملکردهای مغز آشنایی پیدا کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید