با امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور و کانون عالی کارفرمایان؛

دفاتر ارتباط با صنعت در مراکز پیام نور راه اندازی می‌شوند

تفاهم نامه مشترک همکاری بین دانشگاه پیام نور و کانون عالی کارفرمایان ایران به منظور صدور خدمات فنی و مهندسی و همچنین فعالیت درسایر عرصه های آموزشی و غیره امضا شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیفی دبیر کل کانون عالی کارفرمایان کشور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه پیام نور که امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد با تاکید بر این که این تفاهم نامه فعالیت دانشگاه در عرصه های بین المللی را تقویت می‌کند، افزود: در شرایط فعلی اقتصادی کشور ما به شدت نیازمند صدور خدمات فنی و مهندسی در خارج داریم و با توجه به این که پتناسیل خوبی در این زمینه وجود دارد ما می توانیم با کانون های کارفرمایی کشورهای دیگر ارتباط بگیریم تا بتوانیم این خدمات خود را صادر کنیم. در واقع اگر چه در حال حاضر ارتباطی با سایر کشورها وجود دارد اما این ارتباط در حوزه دانشی ضعیف بوده که باید تقویت شود.

وی در ادامه تصریح کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی کشور به سایر کشورهای متقاضی از طریق دانشگاه‌ها امکان پذیر است واین دانشگاه ها باید از طریق ایجاد ارتباط با صنعت بتواند این نوع خدمات را صادر کنند.

دبیر کل کانون عالی کارفرمایان کشور همچنین خاطر نشان کرد: با امضای این تفاهم نامه تلاش می کنیم دغدغه‌های که در حوزه صنعت داریم و به نوعی دانشگاه نیز در رفع آن دخیل است را برطرف نمایم.

که بر این اساس قرار شد در تمامی مراکز دانشگاه پیام نور پایگاهی داشته باشیم تا با ورود صنعت در محیط دانشگاه‌ها به لحاظ فرهنگی این ارتباط شکل بگیرد.

سیفی ادامه داد: با راه اندازی دفاتر ارتباط با صنعت در مراکز دانشگاه پیام نور می توانیم موضوعات پایان نامه این دانشگاه را به سمت نیازهای صنعت هدایت کنیم ضمن این که این تفاهم نامه کمک می‌کند دانشگاه بیشتر کاربردی و از حوزه مجازی خارج شود. ضمن این که در عرصه کارآموزی نیز ما باید زمینه ورود دانشجویان این دانشگاه را در عرصه صنعت فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: وقتی دانشجوی دوره کارآموزی از طریق تشکل ها در صنایع بگذارند و فرایند آموزش کاربردی و ایجاد دید روشن برای آنها فراهم می‌شود.

به گفته ی وی ما تلاش داریم در این تفاهم نامه به استارتاپ های جامع و کامل در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی، مسکن و آموزش خواهیم رسید که البته اجرای این بندها به صورت فاز به فاز اجرایی می‌شود. تا به یکپارچگی لازم در این حوزه کارفرمایی دست یابیم.

دبیر کل کانون عالی کارفرمایان کشور گفت:  متاسفانه  به دلیل عدم وجود یکپارچگی در حوزه کارفرمایی و کارگری هیچ مرجعی وجود ندارد که کارگری کارفرمایی را انتخاب کند. امیدواریم با ایجا  یکپارچگی این شرایط فراهم شود تا هر کسی در هر کجای ایران که بخواهد با کارفرمایی خود ارتباط بگیرد و حتی با اجرای شدن این برنامه برای اولین بار کارگری اگر در جای به صورت ساعتی نیز کار کند باید به ازای آن برای او بیمه پرداخت شود.

در ادامه این تفاهم نامه دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: به منظور تقویت دوره های مهارت آموزی و ارتباط با صنعت در حال حاضر دوره های HSE توسط وزارت علوم در دوره ارشد تدوین می‌شود اما ما می توانیم این پیشنهاد را داشته باشیم این دوره در مقطع کارشناسی ارشد نیز راه اندازی شود.

وی در ادامه از راه اندازی دفاتر مشترک کانون عالی کارفرمایان در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: در حال حاضر این دفتر به صورت پایلوت در دو استان کشور راه اندازی خواهد شد اما ما آمادگی این را داریم که این دفاتر را در ۳۰ استان کشور راه اندازی نمایم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید