بیش از 6 هزار پروژه بهداشتی درمانی در کشور به همت خیرین اجرا می شود

بیرجند - ایرنا - قائم مقام مجمع خیرین سلامت گفت: 6 هزار و 250 پروژه بهداشتی درمانی در سراسر کشور به همت افراد خیر، توسط این مجمع اجرا می شود که بخشی از آنها به بهره برداری رسیده است.
سید عباس پور هاشمی روز دوشنبه در آیین افتتاح 2 پروژه بهداشتی درمانی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیرجند افزود: در هفت سال فعالیت مجمع خیرین سلامت تاکنون بیش از 40 هزار میلیارد ریال کمک های مردمی توسط این مجمع جذب شده است.
وی بیان کرد: به لطف خداوند در این سال ها اقدامات بسیار وسیعی در کشور انجام شد که از مهمترین آنها می توان به احداث بیمارستان، درمانگاه، تامین تجهیزات پزشکی، خانه بهداشت و ... اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، پور هاشمی اظهار کرد: تمامی تجهیزات و امکانات از طریق مردم و افراد خیر تامین می شود و کمک های هرچند کوچک مردم، همیشه یاری گر این مجمع بوده و هست.
وی یادآور شد: همت همه مردم به مجمع خیرین سلامت بسیار زیاد است به گونه ای که با کمک های افراد خیر هر روز شاهد افتتاحیه یا کلنگ زنی پروژه هایی در جای جای کشور هستیم.
وی ادامه داد: حق مردم بیش از این است، با همه کمک ها و مساعدت های افراد خیر، هنوز عقب هستیم و همچنان نیازمند همکاری و همیاری مردم و افراد خیر هستیم.
ساخت مرکز رادیوتراپی و انکولوژی ایران مهر خراسان جنوبی به عنوان مهمترین پروژه مجمع خیرین سلامت در استان با 6 هزار مترمربع زیربنا سال 1390 در بیرجند آغاز شد.
تاکنون 125 میلیارد ریال برای احداث این پروژه هزینه شده است که 90 درصد توسط افراد خیر و 10 درصد هزینه ها توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند تامین شده است.
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه 16 اسفند ماه، 2 پروژه بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی و مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی در بیرجند افتتاح شد.
خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت دارای 11 بیمارستان در 11 شهرستان استان است که با 950 تخت بیمارستانی فعال به بیماران خدمات دهی می کند.
*7557* 6054 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - مریم پنجابی*

نظر خود را ثبت کنید