آزادی 11 زندانی در سیستان وبلوچستان با کمک خیران

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل ستاد دیه سیستان وبلوچستان گفت: 11 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان در آستانه نوروز 96 با مساعدت ستاد دیه و کمک خیران از زندان آزاد شدند.
رحمدل بامری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع بدهی این افراد بیش از سه میلیارد ریال بود که با پیگیری مستمر کارکنان ستاد دیه سیستان وبلوچستان، گذشت شاکیان و کمک خیران پرداخت شد.
وی ادامه داد: هم اینک 55 زندانی جرایم غیرعمد با بدهی 68 میلیارد ریال در زندان های سیستان وبلوچستان بسر می برند.
وی تاکید کرد: ستاد دیه سیستان وبلوچستان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از توان معتمدان، علما، خیران و شوراهای حل اختلاف بهره می گیرد.
مدیر عامل ستاد دیه سیستان وبلوچستان گفت: سوانح رانندگی، مهریه و چک بی محل شایع ترین جرایم زندانیان غیرعمد در استان است.
بامری از بزرگان و ریش سفیدان طوایف و قبایل تقاضا کرد با فرهنگ سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه های معقول آگاه کنند.
وی همچنین از شاکیان خواست با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده های افراد زندانی جرایم غیر عمد، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: مردم سیستان و بلوچستان می توانند برای مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک های نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره کارت 6104337770113635 بانک ملت به نام ستاد دیه استان، با سامانه پیامکی *780*7777054# نیز پرداخت کنند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرایم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
7316**3042 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

نظر خود را ثبت کنید