برپایی کارگاه مشترک فناوری‌های نوین دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با آلمان

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از برگزاری کارگاه یک روزه مشترک با همکاری وزارت آموزش و تحقیقات آلمان فدرال در زمینه انتقال فناوری‌های نوین تهویه و پمپ‌های حرارتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر فرج‌اله طالبی با اعلام این مطلب اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای نخستین کارگاه مشترک فناوری‌های نوین را با همکاری موسسه آموزش مشاغل آلمان واقع در دورتموند (GBB)، مرکز اطلاعات فناوری انرژی تهویه و سرمایش (IKKE) مستقر در دویسبورگ و انستیتو طراحی مشاغل نوآور (FIAP) مستقر درکلزنگرشن با حضور نمایندگان شرکت‌های مذکور و تدریس پروفسور کارستن بیرمان در هتل پارسیان اوین برگزار کرد.

وی افزود: این کارگاه با حمایت وزارت آموزش و تحقیقات آلمان در چارچوب پروژه جهانی IRAN- CC و تفاهم‌نامه‌ای که سه ماه پیش با آلمان امضا شد، در زمینه‌های سرمایشی، گرمایشی و تهویه برگزار شد.

طالبی اظهار کرد: این نخستین کارگاه در این چارچوب است. از تمام مراکز در سراسر ایران که رشته‌های مرتبط مثل تاسیسات، مکانیک، برق و الکترونیک دارند، استعلام کردیم و سایتی را قرار دادیم که افراد در آن سامانه ثبت نام کردند.

مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: بر اساس شاخص‌هایی که با همکاری معاونت آموزشی تعیین شد، انتخاب این افراد از مراکز مختلف بود. در نهایت از بین حدود ۱۰۰ نفر داوطلب، ۳۰ نفر بر اساس تخصص، رشته، سن و میزان آشنایی به زبان که جزو مهمترین شاخص‌ها بود و اینکه در این زمینه سابقه تدریس داشته باشند، انتخاب شدند.

اعزام ۱۵ نفر از اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای به آلمان

وی بیان کرد: بنابراین بر اساس شناختی که طرف‌های آلمانی از اساتید پیدا کرده بودند و با مشارکتی که خواهند داشت، همچنین طرح سوالات در زمینه‌هایی از جمله تکنولوژی نو که تخصص در آن مطرح است، ۱۵ نفر از اساتید برتر در این ۳ حوزه انتخاب خواهند شد که سپتامبر ۲۰۱۹ در دوره آموزشی که در آلمان برگزار می‌شود، حضور یابند.

طالبی گفت: طبق توافق انجام شده، هزینه کارگاه و دوره‌ای که برگزار می‌شود، بر عهده وزارت آموزش و تحقیقات آلمان خواهد بود. این کارگاه استارت کار در این حوزه است و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با چند مرکز مثل GBB و IKKE و وزارت آموزش و تحقیقات آلمان منعقد شد، این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف ادامه پیدا می‌کند؛ همچنین قرار شد نیازهای آموزشی را برای مدرسان اعلام کنیم که بر اساس آن برنامه‌های بعدی برای نیازهای ما تعیین شده و دوره‌های مشابهی در ایران و آلمان برای زمینه‌های مختلف و در رشته‌های دیگری که نیاز داریم، صورت پذیرد. البته در این راستا تمرکز بیشتر در تقویت و توانمندسازی مدرسان است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید