استاندار:نام خیران چهارمحال و بختیاری در کشور ماندگار است

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خیران این استان گام های بلندی در راستای امور خیریه برداشته اند گفت:نام خیران این استان در تارک کشور ماندگار شده است.
به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در همایش نکوداشت 'حاج قربانعلی رئیسی دهکردی' از جمله خیر فعال در طرح های بخش های مختلف در چهارمحال و بختیاری ،در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد تاکید کرد: خیران این استان با اجرای طرح های مهم در کشور توانسته اند نام استان را بر بلندای ایران اسلامی جاودانه کنند.
وی افزود: برخی حوادث مانند سیل، زلزله، تصادفات، بیماری ها‌، نداشتن شغل، جنگ، تحریم های ظالمانه و حوادث غیر مترقبه، باعث نیازمند شدن برخی افراد جامعه می شود که چشم این خانواده ها به کمک خیران است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: کمک های خیرخواهانه افراد خیر باعث تسهیل در روند زندگی نیازمندان خواهد شد.
وی یادآور شد: انجام امور خیریه در دین اسلام سفارش شده است و در فرهنگ ایرانی خیران از جایگاه و ارزش بالایی برخوردارند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خیران الگوهای مطلوبی از مقام انسان سازی در جامعه هستند.
وی با اشاره به اقدامات بسیار مطلوب حاج قربانعلی رئیسی دهکردی در ابعاد مختلف شامل کمک به زندانیان و خانواده های آنان، مدرسه سازی، احداث مراکز بهداشتی و درمانی و غیره گفت: چهارمحال و بختیاری از نداشتن نیروی انسانی بانفوذ اثرگذار در کشور رنج می برد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: فاصله گرفتن از نظرات سلیقه ای، شخصی و سیاسی نقش مهمی دستیابی به شاخص های توسعه ای دارد.
وی افزود: بهره مندی از توان نیروهای متخصص بدون توجه به خط و ربط سیاسی باعث تحقق ارتقای کمی و کیفی زیرساخت ها در استان می شود.
معاون پشتیبانی و فنی بنیاد برکت کشور نیز گفت: وسعت سریع جریان های نیکوکاری در ایران باعث سهولت در خدمات رسانی به نیازمندان شده است.
مرتضی رئیسی دهکردی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا نمی توان جریان های خیری و نیکوکاری به وسعت ایران اسلامی را پیدا کرد.
وی یادآور شد: در خارج از مرزهای کشور انجام فعالیت های خیری تنها با اهداف سیاسی و جناحی انجام می شود.
رئیسی دهکردی اظهار کرد: گسترش فرهنگ خیری و واگذاری امور به مردم یکی از راه های افزایش فعالیت های خداپسندانه در جامعه است.
وی گفت: یکی از مهمترین مشوق های انجام امور خیریه در ایران وجود گرایشات ملی، مذهبی و دینی است.
معاون پشتیبانی و فنی بنیاد برکت کشور تاکید کرد: تجلیل از افراد خیر و نیکوکار در بخش های مختلف در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به وجود افراد متمکن فراوان در مرکز چهارمحال و بختیاری و سایر نقاط استان افزود: گذشت از مادیات و حرکت در مسیر امور خیریه باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
رئیسی دهکردی تصریح کرد: مسئولان جذب افراد خیر در بخشهای مختلف و تسهیل در روند فعالیت های خیری را با جدیت دنبال و اجرایی کنند.
رئیس ستاد نکوداشت حاج قربانعلی رئیسی دهکردی نیز گفت: تجلیل از خیران در زمان حیات و قبل از فوت مهمترین هدف برگزاری این مراسم محسوب می شود.
فرهاد رئیسی دهکردی اظهار کرد: تشویق خیران انگیزه هدایت بسیاری افراد سرمایه دار به سمت و سوی انجام امور خیری را تقویت می کند.
وی افزود: مدیران چهارمحال و بختیاری در تسریع انجام پروژه های خیری نقش مؤثری داشته اند.
به گزارش ایرنا، حاج قربانعلی رئیسی دهکردی با 82 سال عمر از خیران مطرح و بنام چهارمحال و بختیاری در سطح ملی و منطقه است.
این فرد خیر افزون بر 30 پروژه خیری در زمینه ساخت مدرسه، احداث مراکز بهداشتی و درمانی، مسجد سازی، تجهیز مدارس، کمک به خانواده های زندانیان، امور فرهنگی و سایر حوزه های خیری در استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097

نظر خود را ثبت کنید