معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد:

مجموعه "سما" آماده استقرار واقعی سند تحول است/دانشگاه آزاد مدارس الگو در کشور تاسیس می‌کند

  • تاریخ انتشار : 1398/4/29 ساعت : 20:06 - 4 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : آموزش
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه به ‌عنوان بزرگترین نظام دانشگاهی کشور با تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، می‌تواند بیانیه مقام معظم رهبری را محقق کند.

به گزارش ایسنا، مهندس سیدمحمد بطحایی، معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه و تکریم معاونان جدید امور مجلس و ارتباطات اجتماعی و آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز برگزار شد، گفت: از اعتماد دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی صمیمانه سپاسگزارم و امیدوارم بتوانم در آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی منشاء اثر باشم.

وی با تأکید بر اهمیت و نقش آموزش و پرورش و آموزش عمومی کشور، اظهار کرد: آموزش و پرورش در ساخت تمدن فردای جامعه به‌ویژه برای ما که جامعه مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی داریم، بسیار مهم است؛ چرا که آینده جامعه در مدارس شکل می‌گیرد و پویایی و تدین نسل فردای کشور در مدارس ترسیم می‌شود.

بطحایی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تکیه و اساس اصلی را به جوانان و نوجوان قرار داده‌اند و دانشگاه آزاد اسلامی به ‌عنوان بزرگترین نظام دانشگاهی کشور با تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌تواند بیانیه مقام معظم رهبری را نیز محقق کند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تلاش تیم مدیریتی گذشته، مجموعه سمای دانشگاه آزاد اسلامی آماده استقرار واقعی سند تحول است و باید بتوانیم با ایجاد مدارس الگو چشم‌انداز آموزش و پرورش مطلوب به جامعه ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه پیشینه آموزش و پرورش کشور نقاط ضعف و قوت فراوانی دارد، گفت: ما باید بتوانیم با تلاش روزافزون در یک بازه زمانی معین به تعدادی مدرسه نمونه که قابل استفاده و بهره‌برداری باشد، برسیم.

مدرسه باید محل تمرین زندگی دانش آموزان باشد

وی با تأکید بر اهمیت نقش مدرسه در آموزش و پرورش، گفت: تا زمانی که مدرسه‌ها شایستگی لازم را پیدا نکنند، به پیشرفتی نخواهیم رسید. مدرسه باید محل زندگی کردن و تمرین زندگی برای دانش‌آموزان بوده و به آنان احساس شعف، طراوت و نشاط دهد و انشاءالله ما در دانشگاه آزاد اسلامی به این سمت خواهیم رفت.

مهندس بطحایی اظهار کرد: تاکنون مدرسه‌ای با مختصات دینی و اسلامی برای فرزندان کشور ارائه نشده و این کارنامه مطلوبی نیست. باید همه توجه‌ها را به مدارس معطوف کنیم و مدرسه را به محلی برای معرفت‌افزایی تبدیل کنیم.

در ادامه این مراسم، دکتر علیرضا منظری توکلی، معاون سابق آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما در راه شهدا، اهداف انقلاب و تقویت مقاومت وظایف خود را در کشور انجام می‌دهیم، به ارائه گزارشی آماری از حضور خود در معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی سما پرداخت.

وی با بیان اینکه سرلوحه کار در مجموعه سما، اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مهارت آموزی است، گفت: افزایش تعداد مدارس سما، تعداد دانش آموزان، توجه به کیفیت مدارس، راه اندازی 38 شعبه آموزشکده فنی و حرفه ای سما، 6 هنرستان تربیت بدنی، مدال آوری دانش آموزان سما در مسابقات ملی و آسیایی، راه اندازی 18 مدرسه مهارت در سراسر کشور، تقویت بسیج اساتید و کارکنان و دانش آموزی، برگزاری گردهمایی معلمان سما و ... از جمله اقدامات انجام شده در این معاونت است.

دکتر منظری در پایان برای مهندس بطحایی آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید