اقدامات تسهیل‌گرانه صندوق نوآوری برای رفع انتقادات وارد بر عملکردها

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی، تسهیلات، سرمایه‌گذاری، توانمندسازی و ضمانت را از جمله خدمات این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان نام برد و گفت: طولانی شدن فرآیند دریافت تسهیلات از جمله انتقاداتی است که به این صندوق وارد شده است و ما با تعامل با بازیگران زیست بوم فناوری تسهیل‌گری لازم برای اخذ تسهیلات انجام دادیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سیاوش ملکی‌فر امروز در رویداد خوشامدگویی به شرکت‌های دانش‌بنیان جدید که در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به سابقه راه‌اندازی این صندوق، افزود: این صندوق یک نهاد سرمایه‌ای غیردولتی است که به صورت هیات امنایی اداره می‌شود.

وی خدمات این صندوق را در چهار دسته تسهیلات، سرمایه‌گذاری، توانمندسازی و ضمانتنامه ذکر کرد و یادآور شد: خدمات توانمندسازی این صندوق به صورت بلاعوض ارائه می‌شود، ضمن آنکه ما از سال گذشته رویکرد جدیدی در ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان اتخاذ کرده‌ایم.

وی با اشاره به جزئیات این رویکرد، خاطرنشان کرد: در این رویکرد جدید، ما دیگر در انتظار مراجعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیستیم، بلکه با برگزاری رویدادهایی از این شرکت‌ها دعوت می‌کنیم تا در این صندوق حضور یابند و با خدمات ما آشنا شوند.

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری، تعامل با بازیگران زیست‌بوم فناوری را از دیگر رویکردهای جدید این صندوق ذکر کرد و یادآور شد: ما بدون تعامل قادر به توسعه فناوری نخواهیم شد و از سوی دیگر ما تلاش کردیم نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان را شناسایی کنیم و بر اساس این نیازها خدمات خود را ارائه می‌دهیم.

ملکی‌فر، طولانی شدن فرآیندهای اعطای تسهیلات را از جمله انتقادات وارد به عملکرد این صندوق ذکر کرد و افزود: این امر باعث شده است که بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان برای اخذ تسهیلات مورد نیاز از صندوق، منصرف شوند. از این رو از سال گذشته با بازمهندسی که در زمینه ارائه خدمات این صندوق صورت گرفت، تسهیل‌گیری لازم برای اعطای تسهیلات صورت گرفته است.

وی استفاده از ظرفیت بازیگران زیست‌بوم را از دیگر رویکردهای جدید این صندوق ذکر و تصریح کرد: خدمات این صندوق مشمول همه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود و ما تلاش داریم کل کشور را تحت پوشش خدمات حمایتی این صندوق قرار دهیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید