جشنواره هفت سین رشد در مدارس ابتدایی البرز برگزار شد

کرج - ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز گفت که جشنواره هفت سین رشد در مدارس این استان با هدف آشنایی دانش آموزان با آئین کهن ایران باستان و آداب بومی - محلی ویژه نوروز 96 اجرایی شده است.
جعفر مقیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این جشنواره به منظور آموزش مهارت‌های زندگی و انتقال میراث فرهنگی جامعه که یکی از کارکردهای آموزش و پرورش است در مدارس ابتدایی استان در حال برگزاری است.
وی اظهار کرد: با اجرای این جشنواره دانش‌آموزان در فضای ایجاد شده و در خانه دوم خود در کنار دوستان و معلمان به نکوداشت آیین کهن نیاکان خود می‌پردازند و مهارت‌های زندگی را در کنار همدیگر و در فضایی مملو از شادی می‌آموزند.
وی ایجاد فضایی با نشاط در مدارس در هفته پایانی سال، مشارکت جمعی دانش‌آموزان در برگزاری آیین‌های جشن نوروز، آشنایی دانش‌آموزان با مراسم و آداب رسوم ملی ـ محلی ، ایجاد بستر مناسب رقابت سالم ، پرورش حس مسئولیت و خودباوری در دانش‌آموزان، اقدام در راستای حفظ هنجارهای با ارزش و اصیل کشور را از اهداف مهم برگزاری جشنواره هفت سین رشد در مدارس این استان برشمرد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به نحوه برگزاری این جشنواره در مدارس این استان یاد آور شد: این جشنواره در میان دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی در هفته آخر اسفند، هر روز یک رشته برگزار می‌شود و دانش‌آموزان هر کلاس با تشکیل گروه‌های کلاسی و انتخاب یکی از سرفصل‌های جشنواره، با دیگر کلاس‌ها به رقابت می‌پردازند.
مقیمی تصریح کرد: در این جشنواره گروه‌های برتر در تمامی رشته‌ها توسط کمیته اجرایی مدرسه تشویق می‌شوند.
وی با بیان اینکه جشنواره با استفاده از محتوای مجلات رشد دانش‌آموزی و متناسب با سن و دوره تحصیلی دانش‌آموزان برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: چیدن زیباترین سفره هفت سین با توجه به آداب و رسوم محلی، ارائه نمایش نامه ، اجرای سرود همگانی، آئین محلی و بومی، شعر و مقاله از بخش های مهم این جشنواره است.
وی گفت: بر پایی نمایشگاه‌ نقاشی، طراحی، روزنامه‌دیواری، پوستر، نشریات، کتاب ،اجرای مسابقات و بازی‌های بومی و محلی را از سرفصل‌های دیگر این جشنواره عنوان کرد.
مقیمی گفت : این جشنواره درون مدرسه ای در قریب به 1000 مدرسه ابتدایی در حال برگزاری است که در آن 240 هزار دانش آموز شرکت کرده اند.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

نظر خود را ثبت کنید