نامور مطلق:

دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان، نوشداروی هنر کشور

سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان ضمن اشاره به مهلت پنج روزه دانشجویان برای انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد سه رشته تازه تاسیس این دانشگاه (نگارگری، صنایع چوبی، و سفال و سرامیک) خاطرنشان کرد:‌ دانشگاه استاد محمود فرشچیان مستقیما تحت نظارت ایشان فعالیت می‌کند و نوشدارویی برای پیکره بیمار هنر کشور است.

به گزارش ایسنا، بهمن نامور مطلق در نشست خبری که امروز به مناسبت روز درهای باز دانشگاه هنرهای اسلامی و ایرانی استاد محمود فرشچیان برگزار شد، با بیان اینکه فلسفه وجودی نشست امروز ، اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ نگارگری، صنایع چوبی، و سفال و سرامیک به دفترچه انتخاب رشته بوده است، توضیح داد: دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان با طرح فرهنگستان هنر ، تصویب شورای انقلاب فرهنگی و تحت نظارت و حمایت دانشگاه اسلامی از یک سال پیش آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به این که طی این یک سال رشته‌های مورد نظر شناسایی و مصوب شده‌اند، یادآور شد: شرایط دشواری را برای راه اندازی رشته‌ها طی کرده ایم ضمن آن که قصد داریم ارتباط مستمر خود را با سه نهاد فرهنگستان هنر، شورای انقلاب فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی حفظ کنیم.

سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان افزود:‌ طرح گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر، برای تاسیس این دانشگاه بر اساس این بوده که هنر ملی و ایرانی اسلامی ما در خطر انقراض قرار گرفته و در واقع این دانشگاه نوش دارویی برای پیکره بیمار هنر کشور بوده است.

نامور مطلق ادامه داد: این نوشدارو از طرف هنرمندان ارائه شده و امیدواریم هنر برجسته‌ ما را به دوران طلایی خود برگرداند. بر این اساس به روز رسانی هنرهای اسلامی ایرانی و تربیت استادان برای خلق آثار هنری را هدف قرار داده‌ایم.

وی با بیان این که خواسته هنرمندان این بوده که هنرهای ملی و اصیل در دانشگاهی بزرگ همچون دانشگاه آزاد اسلامی دارای رشته باشد تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های این دانشگاه این است که زیر نظر مستقیم استاد محمود فرشچیان اداره شده و اساتید شاخص در حوزه‌ هنرهای اصیل نیز در شورای راهبردی وجود دارند.

سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان اضافه کرد:‌ برای این که به عهد خود وفا کنیم بایستی رشته‌ای تازه تاسیس می‌کردیم که نه در وزارت علوم وجود داشته باشد و نه در دانشگاه آزاد. از جمله این رشته ها می‌توان به رشته‌ خوشنویسی در مقطع تحصیلات تکمیلی اشاره کرد که چنانچه این پیشنهاد ما نیز مصوب شود سهم هنر خوشنویسی را به آموزش عالی بر می‌گردانیم.

نامور مطلق با بیان این که در خصوص پیشنهاد ایجاد رشته "طراحی فرش" نیز هنوز جواب قطعی نگرفته‌ایم، گفت: می‌توانیم در کنار تصویب رشته طراحی فرش و خوشنویسی رشته‌های نمایش سنتی، نواهای سنتی، و معماری را نیز در فاز دوم ایجاد کنیم.

ادامه دارد


نظر خود را ثبت کنید