نام دستگاه امنیت و اطلاعات ملی سودان تغییر کرد

شورای نظامی اتنقالی سودان تصمیم گرفته است که نام دستگاه امنیت و اطلاعات ملی که هدایت حملات سرکوب‌گرانه گسترده علیه تظاهرکنندگان مخالف با عمر البشیر، رئیس جمهور سابق این کشور را برعهده داشت، تغییر دهد.

یه گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، ابوبکر مصطفی، رئیس این دستگاه اعلام کرد، نام این دستگاه که عمر البشیر از آن برای سرکوب مخالفان خود استفاده می‌کرد، به "دستگاه اطلاعات ملی" تغییر خواهد یافت.

ابوبکر مصطفی همچنین تصریح کرد: تغییر نام این دستگاه به موجب دستور عبدالفتاح برهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان و در راستای تغییرات سیاسی کشور رخ داده است.

وی در ادامه گفت: این دستگاه با تغییر نامش، فعالیتش حرفه‌ای‌تر خواهد شد واین دستگاه در حفاظت از کشور و حفظ امنیت ملی در سایه تهدیدات بسیار پیچیده منطقه و این کشور مشارکت خواهد داشت.

این دستگاه پیشتر حملات سرکوب‌گرایانه گسترده‌ای را علیه مخالفان عمر البشیر به راه انداخته و روزنامه‌های مخالف را مصادره کرده بود.

از آغاز اعتراضات در سودان از ماه دسامبر، نیروهای دستگاه اطلاعات تعدادی از مخالفان و فعالان حقوق بشر و شماری از روزنامه‌نگاران را بازداشت کرده، اما اکثر آنها را پس از مدتی آزاد کردند.

صلاح قوش، رئیس سابق این دستگاه که پس از برکناری عمر البشیر در ۱۱ آوریل استعفا کرد، بر این حملات نظارت داشت و ابوبکر مصطفی جانشین وی شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید