در دانشگاه علامه طباطبایی بررسی می‌شود

علم بومی؛ توهم یا واقعیت؟

نشست تخصصی "علم بومی؛ توهم یا واقعیت؟" روز یکشنبه در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

هادی علیمردانی، دبیر این نشست تخصصی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اکران مستند تئوریسین خشونت در این نشست گفت: در این نشست، پس از اکران مستند تئوریسین خشونت که درباره زندگی احمد فردید است، دکتر رضا سلیمان حشمت که از شاگردان فردید و عضو هیات علمی دانشکده فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی است به همراه سید مهدی یوسفی، عضو هیات‌علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی درباره علم بومی صحبت خواهند کرد.

وی افزود: این نشست تخصصی با مشارکت انجمن علمی فلسفه و انجمن علمی روزنامه‌نگاری برگزار می‌شود. دانشگاه علامه طباطبایی جزو اولین دانشگاه‌هایی است که مستند تئوریسین خشونت را اکران‌ می‌کند. در این نشست تخصصی محسن کوقان، کارگردان این مستند نیز حضور دارد.

دبیر نشست تخصصی علم بومی؛ توهم یا واقعیت با بیان این که بخشی از سخنان حشمت و یوسفی درباره مستند است و بخش دیگری نیز در رابطه با علم بومی است، گفت: مهمانان در سخنان خود بررسی می‌کنند که آیا ما می‌توانیم علم بومی داشته باشیم‌ یا خیر. بحث علم بومی، بحثی ریشه‌دار است که متفکران دو طیف فکری متفاوت، سال‌هاست درباره آن بحث می‌کنند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این‌نشست تخصصی در روز یکشنبه ۲۱ مهر ماه در سالن شهید همت دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود و قرار است که برنامه‌های متعددی در بازه‌های مختلف در این خصوص داشته باشیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید