رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد

طرح جامع تشکیل سازمان امور دانشجویان در دانشگاه‌های استانی

رئیس سازمان امور دانشجویان از برنامه وزارت علوم برای واگذاری تصمیم گیری های دانشجویی به دانشگاه های استانی خبر داد و گفت: یکی از این موارد، طرح جامع تشکیل سازمان امور دانشجویان است که در دانشگاه های استانی کشور دفاتر این سازمان تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی در نشست روسای دانشگاه های معین که امروز به صورت مجازی برگزار شد با تاکید بر اینکه وزارت علوم تصمیم جدی در تفویض اختیارات به دانشگاه ها دارد گفت: در حوزه دانشجویی نیز تمام تلاش ما در ستاد این بوده است که بخواهیم اختیاراتی را به دانشگاه ها محول کنیم و حتی کمیسیون هایی نیز در این زمینه شکل گرفته اند که خوشبختانه در سطح استانی نیز یک سری تفویض هایی شده است که امیدواریم اثربخش باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: امیدواری هایی برای ما در برخی از طرح های جامعی که تدوین کردیم در وزارت علوم وجود دارد یکی از این موضوعات بحث تشکیل سازمان امور دانشجویان در حوزه امور استان ها بود که این یک طرح جامع خدمات دانشجویی بود و در حال حاضر که مجموعه استانی دانشگاه ها در حال شکل گیری است قاعدتا انتظار می رود این وظایف نیز جدی گرفته شود تا ما مجموعه خدمات دانشجویی را در یک تشکیلات جدید به عنوان سازمان امور دانشجویان استانی دنبال کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: در صورتیکه شوراهای استانی دانشگاه ها قوام بیشتری بگیرد و فعالیت های این شورا دنبال شود برنامه داریم که خدمات دانشجویی نیز به این شوراها محول شود. طبیعتا باید شناخت امکانات زیربنایی همه دانشگاه های تحت پوشش این شوراها را داشته باشیم و در دبیرخانه شورا اطلاعاتی در این خصوص جمع شود تا بتوانیم با اطلاعات کافی برنامه های خود را دنبال کنیم.

دکتر صدیقی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه های مختلف هر کدام به نحو متفاوتی خدمات دانشجویی ارائه می دهند. بنابراین شناخت این دانشگاه ها و کسب اطلاعات به منظور هماهنگی بیشتر ارائه آن در اجرای تصمیم گیری های شورایی استان ها اهمیت بسیاری دارد و در صورتیکه این شناخت حاصل نشود در اجرای برنامه ها مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر علوم همچنین تاکید کرد: به عنوان فردی که در آموزش عالی مویی سفید کرده است تاکید می کنم که یکی از موضوعات مهم در اجرای برنامه های کشوری آموزش عالی بحث فرهنگی موضوعات است. طرح فعلی زمانی موفق خواهد شد که بحث هایی نظیر بزرگی و کوچکی دانشگاه ها وجود نداشته باشد. دانشگاه های بزرگ و مادر یک چتری از تفاهم، همدلی و هماهنگی در سطح استانی پهن می کند و همه دانشگاه ها را از خود بداند و هر میزانی که برای دانشگاه خود دلسوزی دارد باید برای دانشگاه های کوچک نیز این دلسوزی وجود داشته باشد تا شرط توفیق بیشتر شود.

دکتر صدیقی خاطرنشان کرد: اعطای اختیارات بیشتر به دانشگاه های معین در سطح استانی خواسته درستی است اما توجه به امر فرهنگی برنامه ها نشان داده است که دلسوزی و همدلی بین دوستان موجب بیشتر توفیقات در اجرای برنامه ها خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید