شعار اعتراضی دانشجویان دانشگاه منچستر:

۹ هزار پوند برای چه؟

شرایط  فعلی دانشگاه "منچستر" سبب شد دانشجویان این دانشگاه برای چندمین بار متوالی در سال جاری، تجمع اعتراضی برگزار کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از منچستر ایوینینگ نیوز، گروهی از دانشجویان دانشگاه "منچستر" در اعتراض به این دانشگاه در طول خیابان به اعتراض برخاستند.

بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه منچستر در حالی که در محاصره ماشین‌های امنیتی پلیس و تعدادی افسر بودند،‌به تظاهرات پرداختند.

این اعتراضات در پی ناآرامی‌هایی است که پس از شروع سال تحصیلی آغاز شد و در آن نسبت به عملکرد دانشگاه در مدیریت شرایط در دوران پاندمی کرونا اعتراض شد.

دانشجویان  با شعار "۹ هزار پوند برای چه؟"،خواستار استعفای رئیس این دانشگاه از سمت خود شدند.

این گروه از دانشجویان در اعتراضات عصر دیروز در مقابل اتحادیه دانشجویان ایستادند و خواستار حمایت بیشتر و بهتر از سلامت روان دانشجویان، کاهش اجاره و شهریه، بهبود سیاست‌های مقابله با کرونا و ارتباط بهتر دانشگاه با دانشجویان شدند.

از ماه سپتامبر سال جاری تاکنون، دانشگاه منچستر بارها مورد انتقاد دانشجویان و خانواده‌های آنها قرار گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به اعتراض به نحوه حمایت از دانشجویان مبتلا به کرونا و دانشجویان قرنطینه شده اشاره کرد.

همچنین، نصب نرده در محوطه یکی از خوابگاه‌ها برای قرنطینه دانشجویان،‌خشم دانشجویان را برانگیخت و تجمعاتی اعتراضی در این زمینه برگزار شد.

 پس از این اعتراضات دانشگاه رسما عذرخواهی کرد و متعهد شد که حصارها را برمی‌دارد. البته قبل از آن خود دانشجویان نرده‌ها را پایین انداختند.

همچنین در ماه نوامبر سال جاری ماموران امنیتی، یک دانشجوی سیاه پوست را متوقف کردند و او را محکم به دیوار کوبیدند و خواستار بررسی کارت ملی او شدند.

این حادثه نیز دانشجویان را خشمگین کرد و سبب شد نسبت به این اتفاق اعتراض کنند و کارکنان دانشگاه را به همبستگی بخوانند.

در همین حال، تجمعاتی هم بابت هزینه‌های اجاره خوابگاه‌ها برگزار شد که شرایط به دلیل کرونا با اختلال مواجه شده است.

این در حالی است که ماه گذشته رئیس دانشگاه منچستر اعتراف کرد که دانشگاه در ترم جاری مرتکب اشتباه شده است و ناراحتی دانشجویان را درک می‌کند.

وی در پیامی به دانشجویان از آنها عذرخواهی کرد و وعده داد شرایط بهتر می‌شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید