مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده آموزش و پرورش:

توانمندسازی زنان و دختران از ضروریات تحقق توسعه پایدار است

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تحقق توسعه پایدار باید زنان و دختران توانمندی در جامعه داشته باشیم.
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، مهناز احمدی روز سه شنبه در سومین همایش یاس مهربانی که به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) در سالن حجاب تهران برگزار شد، اظهار کرد: ولادت حضرت زهرا(س) بهترین فرصت برای بانوان است تا مسایل و مطالبات خود را با مسوولان مطرح کنند.
وی افزود: ارائه مقالات و چاپ کتاب با موضوع شخصیت حضرت زهرا(س) از جمله فعالیت های دفتر امور زنان درسال های اخیر است و در سال جاری نیز فراخوان تجارب مدیریت زنان از جمله برنامه های این دفتر است که مقرر شده در قالب کتاب چاپ شود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آیات قرآن که در شان اهل بیت(ع) آمده است، گفت: ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) بسیار گسترده است و شناسایی آن نیاز به تعمق و ژرف اندیشی دارد.
وی افزود: حضرت زهرا(س) سرآمد زنان عالم است و باید تلاش کرد همواره الگو و اسوه نوجوانان و جوانان قرارگیرد.
احمدی، از جمله ویژگی های حضرت زهرا(س) را سخاوت، عبادت خالصانه، حیا، عفت، مبارزات سیاسی و اجتماعی برشمرد و گفت: عبادت خالصانه آن حضرت نه از باب تکلیف بلکه از نظر شناخت و معرفت به خداوند بوده است و فاطمه(س) الگوی کامل حیا و عفت برای جامعه زنان است و فعالیت های سیاسی ایشان حجتی برای زنان در جامعه امروز است.
وی افزود: اگر قرار است در کشوری توسعه پایدار اتفاق افتد زنان باید درکنار مردان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به فعالیت بپردازند و فقط با مشارکت زنان است که توسعه پایدار محقق می شود.
مدیرکل دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش، بسترسازی برای حضور زنان در جامعه را از جمله فعالیت های این دفتر دانست و افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل، ارتقاء وضعیت بهداشتی، آسیب شناسی، آموزش حقوق و تکالیف دانش آموزان را از جمله طرح هایی برشمرد که با هدف توانمندسازی و ارتقاء آگاهی زنان و دختران در سال های اخیر انجام پذیرفته است.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، احمدی افزود: دانایی و آگاهی کلید توسعه است، بنابراین با اجرای طرح های مختلف و توانمندسازی زنان و دختران می توان اهداف توسعه پایدار را محقق کرد.
فراهنگ 1417 ** دریافت کننده: سیدمهدی حسینی * انتشار: امید غیاثوند

نظر خود را ثبت کنید