وزیر آموزش و پرورش:

تولید و اشتغال با نظام آموزشی درست محقق می شود

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: شعار امسال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است، شاید در ظاهر این مساله با آموزش و پرورش ارتباط نداشته باشد اما باید توجه داشت تا زمانیکه نظام آموزشی درست نشود، تولید و اشتغال محقق نمی شود.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی روز سه شنبه در نشست عمونی کارکنان سازمان پژوهش و برنامه ریزی افزود: وزارت آموزش و پرورش یکی از دستگاه های مهم در زمینه تولید و اشتغال است، از این رو باید در درازمدت سیستمی طراحی و اجرا شود تا ما نیز نقش موثر خود را ایفا کنیم.
به گفته وی، تولید و اشتغال با نیروی انسانی کارآمد محقق می شود که نظام آموزش و پرورش در ایجاد چنین ویژگی تاثیر بسزایی دارد.
دانش آشتیانی ادامه داد: شعار امسال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است، شاید در ظاهر این مساله با آموزش و پرورش ارتباط نداشته باشد اما باید توجه داشت تا زمانی که نظام آموزشی درست نشود، تولید و اشتغال محقق نمی شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تولید و اشتغال نیازمند جامعه ای مقتدر، سرمایه انسانی و نیروی انسانی کارآمد هستیم که بدون وجود چنین ابزارهایی تولید و اشتغال صورت نمی گیرد.
دانش آشتیانی عنوان کرد: نیروی کارآمد به نظام آموزشی مربوط می شود و شایستگی و مهارت افراد در سنین پایین رخ می دهد، بنابراین اشتباه است که مهارت آموزی را به دوران بعد از دیپلم یا دانشگاه موکول کنیم زیرا نتیجه این می شود که اکنون برخی افراد دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد بدون مهارت هستند.
وی اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری های هنرآموزان قابل تقدیر است و اگر این مهارت نه فقط در رشته های مهارتی بلکه در رشته های نظری هم توسعه یابد، نیروی انسانی کارآمد برای تولید و اشتغال ایجاد می شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر مدرسه ای توانمند داشته باشیم به جامعه ای مقتدر دست می یابیم که با تولید و اشتغال همراه است اما اگر زیرساخت ها را درست نکنیم به نتیجه نمی رسیم و اهمیت برنامه آموزشی مختلف در چنین شرایطی مشهود است.
ادامه دارد...
فراهنگ ** 1883 ** خبرنگار: مریم جلوداران * انتشار: امید غیاثوند

نظر خود را ثبت کنید