دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه تهران جایزه خود را به کتابخانه روستای افوس اهدا کرد

اصفهان - ایرنا - امین کیخایی دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه تهران جایزه سه میلیون ریالی خود را برای تجهیز کتابخانه زادگاهش شهر افوس در شهرستان بویین میاندشت اهدا کرد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان روز سه شنبه اعلام کرد: این دانشجوی دندانپزشکی تهران پیش از قبولی در دانشگاه تهران به مدت 10 سال عضو کتابخانه افوس بوده است.
اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان افزود: کیخایی جایزه مربوط به قبولی خود در رشته دندانپزشکی دانشگاه تهران را به کتابخانه زادگاهش افوس شهرستان بویین میاندشت اهدا کرده بود.
این دانشجو با اشاره به اینکه عضویت در کتابخانه شهر افوس تاثیر بسزایی در موفقیت تحصیلی وی داشته است، افزود: بخاطر ارزشی که برای این مکان فرهنگی قائل بودم، تصمیم گرفتم جایزه خود را برای تجهیز این مکان فرهنگی اهدا کنم.
امین کیخایی در خصوص نقش کتابخانه های عمومی در پیشرفت و ارتقای تحصیلی گفت: کتابخانه ها تاثیر بسزایی در علاقه مند کردن مردم به کتابخوانی دارند.
عضو کتابخانه عمومی افوس با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی افزود: مطالعه افزون بر اینکه ذهن را پرورش می دهد، در پرکردن اوقات فراغت و همچنین ایجاد خلاقیت نقشی مهم دارد.
کیخایی اظهارکرد: برای دسترسی عموم مردم به کتابخانه ها باید منابع لازم برای توسعه و تجهیز آنها در نظر گرفته شود.
شهر افوس در شهرستان بوئین و میاندشت قرار دارد و تا قبل از سال ۱۳۷۵با عنوان روستای افوس مرکز دهستان گرجی بوده و از ۱۳ خرداد ۱۳۷۵ به شهر تبدیل شده است.
شهرستان بویین میاندشت در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
2093 ** خبرنگار و انتشار دهنده: اصغر دواتگر

نظر خود را ثبت کنید