فاروج قطب تولید گل محمدی در خراسان شمالی

فاروج- ایرنا- رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت: امسال هم سطح زیر کشت گل محمدی در باغ های قطب تولید این محصول افزایش یافت به طوریکه فاروج همچنان پیشگام در تولید این محصول در خراسان شمالی است.
احمد کنعانی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امسال سطح بارور باغ های گل محمدی شهرستان به 4 هکتار ونیم رسیده است
وی از افزایش 3.7 هکتاری سطح زیر کشت این محصول در شهرستان خبرداد و افزود: برآورد برداشت گل از هر هکتار در باغ های شهرستان فاروج، 4 تن است.
وی گفت: باردهی اقتصادی این محصول از سال چهارم کشت آن و تعداد نهال کاشته شده در هر هکتار 1500 تا 2هزار اصله است.
تولیدات شهرستان فاروج با توجه به فراهم نبودن زیر ساخت های فرآوری این محصول در سطح استان و شهرستان، برای فرآوری وتبدیل به عرقیات، اسانس و.. به خراسان رضوی انتقال داده می شود.
سطح زیرکشت این محصول در خراسان شمالی 225 هکتار است که شهرستان فاروج با افزون بر 45 هکتار سطح زیر کشت، قطب تولید گل محمدی استان است.
براساس برآورد انجام شده برداشت گل امسال در سطح استان خراسان شمالی که اقلیمی مساعد برای کشت این نوع محصول دارد، 140 تن خواهد بود.
گل محمدی، مقاوم و سازگار با شرایط محیطی و کم آب طلب است و امکان توسعه کشت ارگانیک آن نیز وجود دارد.
با ایجاد کارخانه بسته بندی بجنورد با ظرفیت 400تُن و واحد فرآوری گیاهان دارویی جاجرم با ظرفیت 800تُن، زیرساخت فرآوری گل محمدی در استان در حال فراهم شدن است.
سطح زیر کشت گیاهان دارویی در خراسان شمالی هزار و 280 هکتار است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

نظر خود را ثبت کنید