تلاش جمهوری‌خواهان برای لغو نظام بیمه اوباما باز هم به بن‌بست خورد

به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان برای لغو بیمه بازمانده از دولت باراک اوباما، باز هم رای کافی در سنا کم آورده‌اند.

به گزارش ایسنا، سناتور جان مک‌کین، جمهوری‌خواه، با لغو "اوباماکر" مخالفت کرده و گفته نمی‌تواند "با وجدان آسوده" به آن‌چه جمهوری‌خواهان پیشنهاد داده‌اند، رای دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، از طرح پیشنهادی جمهوری‌خواهان برای جایگزینی اوباماکر با طرحی دیگر حمایت کرده است.

مک‌کین، سناتور ایالت آریزونا که خودش سرطان مغز دارد، گفته که درست نیست چنین طرح فراگیری بدون نظرات هر دو حزب عمده آمریکا تنظیم شود.

سناتور مک‌کین گفته است این طرح پیشنهادی جمهوری‌خواهان، جلسه‌های مشورتی، بحث‌ها و متمم‌های بسیاری نیاز دارد.

این دومین بار است که این چهره عمده جمهوری‌خواهان جلوی تلاش هم‌حزبی‌هایش برای لغو طرح بیمه بازمانده از دولت باراک اوباما را سد کرده است.

به گزارش بی.بی.سی جمهوری‌خواهان ۵۲ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا را در دست دارند و برای تصویب این طرح به ۵۰ رای نیاز داشتند. در آن سو سناتورهای دموکرات و مستقل یک‌پارچه مخالف لغو آن هستند.

یکی دیگر از سناتورهای جمهوری‌خواه، "رند پال" هم با طرح پیشنهادی اخیر حزبش برای لغو اوباماکر مخالفت کرده و گفته که رای مخالف می‌دهد.

سناتور سوزان کالینز هم بعد از ظهر جمعه اشاره کرد که احتمال دارد به مخالفان این طرح بپیوندد.

این سناتور ایالت مین گفته است پیشنهاد هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه او، به قدر کافی منافع بیماران را در نظر نگرفته است؛ به طور مشخص بیمارانی که از قبل آغاز بیمه درمانی‌شان، مشکلات سلامتی دارند.

در همین حال چهار سناتور جمهوری‌خواه دیگر هم می‌گویند هنوز درباره این طرح تصمیم نگرفته‌اند.

طرح "قانون بیمه درمانی به صرفه (یا قابل استطاعت)" با تلاش باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۰ تصویب شد.

هدف این طرح، عمل به یکی از وعده‌های انتخاباتی اوباما بود که خدمات درمانی به بخش‌های بیشتری از جامعه آمریکا گسترش داده شود.

جمهوری‌خواهان از آغاز اجرای طرح موسوم به بیمه اوباما وعده داده‌اند که آن را کنار می‌گذارند و دونالد ترامپ هم که نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری بود، از وعده‌هایش اصلی‌اش همین بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در روزهای اخیر با تلفن‌زدن به اعضای کنگره و فرمان‌داران ایالت‌ها تلاش کرده حمایت برای طرح پیش‌نهادی جمهوری‌خواهان را افزایش دهد.

از آن سو هم ۱۶ گروه فعال در امور درمان و سلامتی در بیانیه مشترکی با طرح جمهوری‌خواهان مخالفت کرده‌اند.

مایک پنس، معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنج‌شنبه گفته بود این طرح "بهترین فرصت آخر" برای لغو بیمه اوباما است.

مچ مک‌کانل، رئیس اکثریت جمهوری‌خواه در سنا، بنا داشت این طرح را هفته آینده برای رای به صحن سنا بیاورد ولی حالا با مخالفت این چند سناتور جمهوری‌خواه معلوم نیست چنین شود.

برآورد موسسه بروکینگز درباره طرح پیشنهادی کنونی جمهوری‌خواهان این است که در صورت تصویب آن، تا ده سال دیگر ۳۲ میلیون آمریکایی از پوشش بیمه خارج می‌شوند.

این طرح پیشنهادی که به نام دو سناتور جمهوری‌خواه، بیل کاسیدی و لینزی گراهام شناخته شده، بودجه را در اختیار خود ایالت‌ها می‌گذارد تا هرکدام برنامه‌های بیمه درمانی خودشان را داشته باشند.

ولی منتقدان می‌گویند با واگذاری به دولت‌های ایالتی، عملا بودجه‌ای به برنامه‌های درمانی که افراد کم‌درآمد را هم پوشش می‌دهند، نمی‌رسد.

از آن سو هم جمهوری‌خواهان منتقد طرح بیمه بازمانده از دولت باراک اوباما می‌گویند این قانون، زیادی در امور ایالت‌ها دخالت کرده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید