شمار کشته‌های انفجارهای موگادیشو از ۳۰۰ تن گذشت

براساس جدیدترین آمار و گزارشات میزان کشته‌های دو انفجار بزرگ روز شنبه در شهر موگادیشو، پایتخت سومالی از مرز ۳۰۰ نفر گذشته است. در همین حال گزارش شده که بیش از ۳۰۰ تن نیز در این انفجار زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع محلی گزارش دادند که همچنان تعداد زیادی از مردمی که نگرانی قربانی شدن دوستان و بستگانشان در حملات تروریستی مرگبار روز شنبه در پایتخت سومالی را دارند بیمارستان‌های این کشور را پر از ازدحام کردند.

از زمان وقوع این دو انفجار در روز شنبه که هنوز هیچ گروه و سازمانی مسئولیت آن را تا صبح امروز (دوشنبه) قبول نکرده تلفات این انفجارها مدام در حال افزایش بوده است.

روز شنبه دو انفجار در شهر موگادیشو رخ داد که انفجار نخست در محل تقاطع پر رفت و آمد در مقابل یک هتل در این شهر صورت گرفت که ضمن برجای گذاشتن قربانیان زیاد به تخریب چندین ساختمان و ده‌ها خودرو انجامید.

انفجار دوم نیز در منطقه "مدینه منوره" این شهر رخ داد و به گفته پلیس یک مظنون به کار گذاشتن بمب بازداشت شده است.

عبدالقدیر عبدالرحمان، مدیر سازمان آمبولانس شهر موگادیشو به رویترز گفت: ما مرگ دست‌کم ۳۰۰ تن در این انفجارها را تایید می‌کنیم. همچنان این تلفات بیشتر خواهد شد چون هنوز هم تعدادی مفقود هستند.

عدن نور، دکتر بیمارستان مدینه موگادیشو گفت که آنها اسامی ۲۵۸ کشته را ثبت کرده‌اند. احمد علی، یک پرستار در بیمارستان عثمان فیقی نیز گفت که پنج جسد هم به این بیمارستان فرستاده شده است.

نور گفت: دست‌کم ۱۶۰ جسد قابل شناسایی نبودند و مقام‌های دولت آنها را تدفین کردند. دیگر اجساد نیز از سوی بستگانشان دفن شدند.

مقام‌ها گفتند که تعدادی از مجروحین نیز به طور هوایی برای معالجه به ترکیه منتقل شدند.

یک مقام آمبولانس موگادیشو نیز گفت: ۱۵ کودک مقطع ابتدایی نیز در میان کشته شدگان هستند.

عبدالغدیر آدم، یک مقام آمبولانس موگادیشو اظهار داشت که این کودکان به دلیل هدف قرار گرفتن اتوبوس سرویس مدرسه آنها در این انفجار کشته شدند.

یک خبرگزاری دولتی ترکیه نیز اعلام کرد: وزیر بهداشت ترکیه وارد سومالی شده تا بر روند تخلیه زخمی‌های این انفجارها نظارت کند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی احمد دمیرجان، وزیر بهداشت ترکیه به همراه ۳۳ پرسنل پزشکی این کشور به سومالی رفته‌اند و بیمارستان‌های ترکیه قرار است دست‌کم پذیرای ۵۰ تن از زخمی‌های این انفجارها باشند.

آژانس مدیریت بلایا و وضعیت اضطراری ترکیه نیز تیم‌های پزشکی و کارشناسی جستجو و نجات را به سومالی فرستاده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید