معاون سیاسی فرمانداری شیراز:

ساماندهی متکدیان نیازمند طرحی جامع و اصولی است

  • تاریخ انتشار : 1396/9/11 ساعت : 13:52 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز اعتقاد دارد که ساماندهی افراد خیابانگرد، اعم از معتادان، کارتن خواب‌ها، کودکان خیابانی و ... نیازمند طرحی جامع و اصولی و البته مشارکت تمام اداره‌ها و سازمان‌های مرتبط، است.

به گزارش ایسنا، علی سعیدی، شنبه 11 آذر در حاشیه‌ دومین جلسه ساماندهی متکدیان،‌کارتن‌خواب‌ها، کودکان خیابانی و معتادان متجاهر، گفت: حضور این افراد در نقاط مختلف شهر یکی از معضلات جدی کلانشهر شیراز به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تاثیر نامناسب بر منظر شهری تنها یکی از مشکلات حضور خیابان‌گردها محسوب می‌شود، گفت: پیرو جلسات قبلی درصددیم تا راهکارهای موثری را برای حل مشکل یافته و اجرایی کنیم.

سعیدی تاکید کرد: هرگونه ضعف و ناهماهنگی در حل این مشکل باعث بروز مشکل در روند ساماندهی اینگونه افراد و وخیم‌تر شدن شرایط خواهد شد، لذا تدابیر باید قابل اجرا و مستمر و تاثیرگذار باشد.

معاون سیاسی فرمانداری شیراز با این اعتقاد که نمی‌توان چنین چالشی را به شکل کوتاه‌مدت رفع کرد، گفت: اکنون هم با توجه به شرایط جوی و رسیدن فصل سرما، شاهد حضور تعداد بیشتری از اینگونه افراد در شیراز هستیم، افرادی که از سایر استان‌ها و مناطق سردسیر، روانه شیراز می‌شوند.

سعیدی گفت: در بحث سامان دهی متکدیان، کارتن خواب‌ها، کودکان خیابانی و معتادین متجاهر نیازمند ارائه خدمات اجتماعی، راه اندازی مددسراها و ایجاد امکانی برای نگهداری موقت آنان با هدف مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی هستیم.

معاون سیاسی فرمانداری شیراز اضافه کرد: پس از جمع آوری و سامان دهی، باید برنامه‌های مشخص آموزشی و تربیتی برای این افراد در نظر گرفت تا همزمان با ارائه خدمات اولیه، مهارت‌های لازم برای زندگی را بیاموزند.

سعیدی خاطرنشان کرد: جامعه نیازمند طرحی مهندسی، جامع و کامل راجع به این موضوعات است و در این راستا نیازمند کمک و همفکری تمام نهادهای دولتی و غیردولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد هستیم تا در آن اولویت ها، نیازها، موانع و مشکلات مشخص و تصمیم جامعی اتخاذ شود. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید