رئیس پلیس آگاهی استان همدان خبر داد

دستگیری جاعلان اسناد دولتی در همدان

  • تاریخ انتشار : 1396/9/21 ساعت : 13:45 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : همدان
رئیس پلیس آگاهی استان همدان از شناسایی و دستگیری جاعلان اسناد دولتی، کشف 5 فقره جعل و کشف‌پیش‌دستانه 5 فقره کلاهبرداری در این شهرستان خبر داد .

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا زارعی در تشریح این خبر گفت: به گزارش دادگستری‌کل استان همدان مبنی بر جعل یک فقره فیش واریزی بابت وجه‌الکفاله که به دستور قاضی اجرای احکام برای ضبط و برداشت مبلغ محکومیت شخصی به هویت معلوم به امور مالی دادگستری ارسال شده است، مشخص می‌شود فیش واریزی نقدی به صورت ماهرانه‌ای جعل و به عنوان وجه‌الکفاله و تأیید قرار توسط محکوم علیه ارائه و سپس آزاد می‌شود و دیگر مراجعه‌ای نداشته است .

وی افزود: با بررسی پرونده قضایی مربوطه، نامبرده به اتهام مصرف و حمل و نگهداری موادمخدر از نوع شیشه بازداشت و هویت و آدرس وی جعلی و اطلاعات داده شده همگی غیرواقعی بوده است بنابراین پرونده برای رسیدگی و شناسایی متهم به پلیس آگاهی ارسال شد .

زارعی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و عدم شناسایی متهم و احتمال وقوع جرائمی دیگر به همین شیوه، شناسایی و دستگیری جاعل در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به عدم هر گونه سرنخی از متهم با اخذ پرونده اصلی از دادسرا و بررسی دقیق مشخص شد جاعل دارای چندین فقره سابقه کیفری از جمله جعل و کلاهبرداری است که با بررسی مجدد مشاهده شد وی به همراه پدرش در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس پرونده‌ای تحت عنوان جعل خلافی خودرو و بیمه‌نامه مفتوح دارند .

رئیس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: متهمان مورد رصد قرار گرفته و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شده و از آنان تعداد زیادی مهر، دستگاه اسکنر، کیس کامپیوتر و کاغذهای رنگی کشف و مشخص شد که نامبردگان علاوه بر جعل اسناد دولتی، در حال انجام چندین فقره کلاهبرداری به روش فروش وام ازدواج بوده و تعداد زیادی از افراد را به این روش اغفال و مبالغی از آنها اخذ کرده‌اند.

وی اظهار کرد: متهمان تا کنون به 5 فقره جعل اسناد دولتی از قبیل فیش واریزی به دادسرا، برگ خلاصه وضعیت خلافی و بیمه‌نامه خودرو و 5 فقره کلاهبرداری مانند فروش وام و سرقت یک فقره پرونده از دادسرای همدان اعتراف کردند بنابراین متهمان به دادسرا منتقل و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

*** عکس تزئینی است.


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید