استاندار تاکید کرد:

ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای در استان کم‌آب سمنان

  • تاریخ انتشار : 1396/10/24 ساعت : 15:55 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
استاندار سمنان با اشاره به کمبود و محدودیت منابع آبی در این استان بر لزوم توسعه کشت گلخانه‌ای در استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید شهاب‌الدین چاوشی، در دیدار با مدیران حوزه جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: جهاد کشاورزی یکی از مهمترین سازمان‌هایی که برای تقویت کارآمدی جمهوری اسلامی خوب عمل کرده است.

وی با قدرشناسی از تلاش‌های انجام شده در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در استان افزود: وزارت جهاد کشاورزی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی را در خود جای داده است که تمامی تلاش‌های انجام شده در این حوزه در حفظ اعتماد عمومی مردم نسبت به جمهوری اسلامی موثر است.

استاندار سمنان از طرح خودکفایی گندم به‌عنوان یک اقدام استراتژیک و راهبردی در کشور یاد کرد و گفت: با تلاش وزیر جهاد کشاورزی و تعامل سازنده مسئولان این وزارتخانه با کشاورزان و تولیدکنندگان توانسته‌ایم تا رتبه قابل قبولی را در دنیا بدست آورده و علاوه بر تامین مصرف داخلی به صادرات گندم نیز اقدام کنیم.

چاووشی با تاکید بر نقش نیروی انسانی در کارآمدی فعالیت‌های انجام شده از وزیر جهاد کشاورزی به‌عنوان جهادگری پیشکسوت و یکی از کارآمد ترین وزرای هیات دولت نام برد و تصریح کرد: حجتی یکی از جهادگران قدیمی و نیروهای ریشه‌دار و اصیل انقلاب هستند.

استاندار سمنان با برشمردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان سمنان تصریح کرد: تغییر در سیستم کشاورزی و زراعت این خطه از میهن اسلامی، توسعه و کشت گیاهان دارویی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در تولید محصولات ارگانیک و جایگزینی کودهای طبیعی در کشاورزی استان به‌جای کودهای شیمایی از ضروریات حوزه کشاورزی در استان است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گلخانه ای با توجه به کمبود منابع آبی در استان سمنان از جمله مواردی است که باید مورد توجه دست اندرکاران بخش کشاورزی در استان قرار گرفته و باید سعی کرد تا علاوه بر حفظ منابع آبی موجود برای مصرف بهینه آب و مدیریت آن نیز برنامه‌ریزی کرد.

چاوشی همچنین با اشاره به کاهش منابع زیر زمینی آب و تهدیدات جغرافیایی حاصل از آن در نشست لایه‌های خاک اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر مطالعات مورد نیاز در این خصوص انجام و هر چه زودتر نسبت به رفع این دغدغه‌ها اقدام شود.

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت اشتغالزایی در کشور و استان یادآور شد: استان سمنان در بحث کشاورزی و صنعتِ وابسته به آن دارای قابلیت‌های فراوانی است که از جمله می‌توان به تولید پسته و محصولات سردرختی در شهرستان‌های این استان اشاره کرد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی استان اضافه کرد: با انجام این اقدامات علاوه بر صادرات به موقع و با کیفیت محصولات استان می‌توانیم سهم بسزایی  را در ایجاد اشتغال نیز ایفا کنیم.

وی از موقعیت خاص استان سمنان در مسیر حرم تا حرم به‌عنوان یکی از راهکارهای جذب توریست در این استان اشاره کرد و افزود: با انجام اقدامات و طرح‌های مصوب کشوری می‌توانیم علاوه بر کمک به افزایش فضای سبز و کاهش یکنواختی جاده‌های استان در جذب گردشگر و تثبیت خاک نیز موثر باشیم.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید